اجرای بیش از ۱۰ هزار عنوان برنامه ویژه غدیر در کانون های مساجد هرمزگان

اجرای بیش از ۱۰ هزار عنوان برنامه ویژه غدیر در کانون های مساجد هرمزگان

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام پهلوانی، اجرای بیش از ۱۰ هزار عنوان برنامه ویژه عید غدیر خم در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان خبرداد.

حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، از غدیر به عنوان مهمترین واقعه در تاریخ اسلام نام برد و اظهار کرد: بزرگداشت عید غدیر یک تکلیف است.

 

وی غدیر را از اعیاد بزرگ شیعه معرفی کرد و افزود: غدیر، روزی که پیامبر مکرم اسلام، حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد و از این رو می توان گفت که غدیر آغاز تاریخ است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان بر ضرورت اهتمام جدی همگان برای پاسداشت غدیر، تاکید کرد: سهم کانون های فرهنگی هنری مساجد در این بین صد چندان است.

 

وی با اشاره به اجرای بیش از 10 هزار عنوان ویژه برنامه غدیر در کانون های مساجد هرمزگان، تصریح کرد: این برنامه ها متناسب با پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی در حال اجراست.

 

پهلوانی از راه اندازی پویش های مختلف با محوریت غدیر و مسابقات فرهنگی، ادبی و هنری در بستر فضای مجازی و راه اندازی حرکت کاروان های شادی غدیر به عنوان شاخص ترین برنامه های غدیری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نام برد و اضافه کرد: همه این برنامه ها با هدف تبیین فلسفه امامت و ولایت و غدیر تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: تهیه و توزیع سبدهای معیشتی با جلب همکاری آحاد مردم به ویژه خیرین، قربانی کردن و توزیع گوشت گرم بین ایتام و نیازمندان در شب و روز عید غدیر یکی دیگر از برنامه های کانون هاست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان، آذین بندی کوچه، خیابان، معابر، سردرب منازل و مساجد، دیوار نویسی و ماشین نویسی با جملات قصار غدیری و توزیع بسته های بهداشتی(ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و ...) را از دیگر برنامه ها برشمرد.

 

وی اضافه کرد: مسابقه بزرگ مجازی خطبه خوانی غدیر، مسابقه آشپزی و کیک پزی بانوان، مسابقه حفظ احادیث و اشعار غدیری ویژه رده سنی کودک و نوجوان، اجرای سرود با موضوع غدیر، برگزاری جشن ازدواج آسان و دیدار و تکریم سادات بخش دیگری از برنامه هاست.

 

گفتنی است؛ هم اکنون هزار و 54 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان هرمزگان فعالیت می کنند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 88