رونمایی از تندیس آیت الله فیروز آبادی(ره) در سالروز رحلت آن عالم شریف

رونمایی از تندیس آیت الله فیروز آبادی(ره) در سالروز رحلت آن عالم شریف

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
تختی پور از مراسم رونمایی تندیس مرحوم آیت الله فیروز آبادی (ره) خبرداد.

حجت الاسلام مجتبی تختی پور امام جماعت مسجد آیت الله فیروز آبادی(ره) در گفت و گو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان از برگزاری مراسم رونمایی از تندیس مرحوم آیت الله فیروزآبادی(ره) در روز سه شنبه ۱۴ مردادماه ۱۳۹۹ خبر داد.

وی اظهار داشت:در این مراسم که جمعی از مسئولین و اهالی شهر ری با رعایت پروتل های بهداشتی حضور داشتند تندیس آن عالم وارسته در پنجاه و پنجمین سالگرد رحلتشان در محل مزار آن عالم نصب گردید.

امام جماعت مسجد آیت الله فیروزآبادی(ره)به بیان خاطراتی از آن عالم وارسته پرداخت و گفت:آیت الله سید رضا فیروزآبادی، در سال ۱۲۵۱ خورشیدی در فیروزآباد شهرری به دنیا آمد و پس از تحصیلات ابتدایی در مدرسه آصفیه نزدیک مسجد جامع تهران ادامه تحصیل داد.

این عالم بزرگ علاوه بر حضور در عرصه دین، اقامه نماز جماعت و حوزه های علمیه در عرصه اجتماعی و سیاسی نیز فعالیت گسترده ای داشت و در فاصله سالهای ۱۲۹۴ش. تا ۱۳۲۲ش. در دوره‌های سوم، ششم، هفتم و چهاردهم، یعنی برای چهار دوره نماینده مجلس شورای ملی بود.

تختی پور افزود:آیت الله فیروز آبادی حقوق دریافتی از مجلس را صرف ساختن بیمارستان بزرگ و مسجد فیروزآبادی در شهرری کرد که به نام خودش مشهور شد.

گفتنی است حاج سید رضای فیروزآبادی، در ۱۴ مرداد ۱۳۴۴ در سن ۹۶ سالگی در تهران درگذشت و در مقبره‌ای که در جنب بیمارستان خویش، برای خود بنا نموده بود، به خاک سپرده شد.

پایان پیام/ 704