کسب عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی برای قم/استان قم در رویداد فهما خوش درخشید

کسب عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی برای قم/استان قم در رویداد فهما خوش درخشید

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
طاهریان از کسب عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی برای استان قم خبرداد و گفت: قم در همه عرصه ها به ویژه حوزه فرهنگ و هنر همیشه پرچم دار بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مرتضی طاهریان» ظهر امروز(پنجشنبه 16 مرداد) در دیدار با آیت الله العظمی علوی‌گرگانی، ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه ولایت و عید سعید غدیر اظهار داشت: بنده امروز در خدمت شما حامل سلام آقای دکتر سید عباس صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هستم.

 

معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به راه اندازی رویداد ملی فهما در مجموعه ستاد افزود: سامانه فهما که مخفف فرهنگی و هنری مساجد ایران است، با همت ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور راه‌اندازی شده است و در راستای ثبت‌نام اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری، ثبت فعالیت‌ها و رویدادهای کانون‌های فرهنگی وهنری سطح کشور فعالیت می کند.

 

وی افزود: این سامانه همچنین تلاش می‌کند تا ببیند کدام استان ظرفیت های خود را در حوزه امور فرهنگی و هنری مساجد بیش از استان های دیگر فعال کرده است؛ از ابتدای راه اندازی این رویداد جوانان بسیاری آمدند و در رشته های مختلف مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

طاهریان یادآور شد: همانطور که شهر مقدس قم در همه عرصه های دینی پرچم داربوده و در خط مقدم قرار دارد، در این حوزه نیز خوش درخشیده و به عنوان «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی» معرفی شده است و امروز در حرم مطهر رسما این خبر اعلام می‌شود.

 

وی با بیان این که مساجد قم همواره در حوزه فرهنگ و هنر فعال بوده اند، گفت: شهر قم به اتکای مساجد پررونق، جوانان فعال، ائمه جماعات خوب و فعالیت های گسترده به این مهم دست پیدا کرده است همچنانکه در قضایای کرونا بچه های مسجدی به کمک مردم آمدند و از دوخت ماسک تا توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی را برعهده گرفتند.

 

معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان داشت: علاوه برقم که پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران شناخته شده است، استان های دیگر نیز در رشته های مختلف برگزیده شده اند از جمله استان چهار محال و بختیاری در عرصه قرآن و عترت و استان اردبیل در حوزه بزرگداشت مناسبت های دینی و انقلابی اول شده اند ولی قم در همه رشته ها اول بوده است.

 

وی با اشاره به این که کسب این موفقیت مرهون لطف خدا و تلاش های همه بچه های مسجد است، گفت: این مهم به همت بچه های مسجدی، ائمه جماعات، مدیران کانون ها و مسؤولان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم پدید آمده که توانستند این افتخار را بیافرینند.

 

معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اضافه کرد: ما امروز خدمت شما آمدیم که هم تبریک عید سعید غدیر داشته باشیم وهم نسبت به بزرگواری که همیشه نسبت به کانون های مساجد داشتید تشکر کنیم و هم این که رهنمودهای شما را که برای بچه های مسجدی مایه دلگرمی است، پذیرا باشیم.

پایان پیام/ 694