آیین رونمایی از نماد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران در قم آغاز شد

آیین رونمایی از نماد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران در قم آغاز شد

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
آیین رونمایی از نماد فهما، پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران در قم با حضور آیت الله سعیدی و دکتر سید عباس صالحی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیین معرفی قم به عنوان «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» عصر امروز(پنجشنبه 16 مرداد) با حضور آیت الله سعیدی در دفتر تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شده و هم اکنون در حال ادامه است.

 

در این مراسم دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صالحی با اشاره به این که کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله مجموعه مراکز فعال در مساجد هستند، گفت: امروز بیش از 25500 کانون فعال داریم و بیش از دو میلیون نفر کسانی که نام آنها به عنوان خدام مسجد ثبت شده است که یک ظرفیت بزرگ محسوب می‌شود و از شرق و غرب و شمال و جنوب ایران را در برمی گیرد.

 

وی با تأکید بر این که مجموعه کانون های مساجد یک ظرفیت قابل توجه فرهنگی، دینی و انقلابی است که باید گسترش داده شده و عمق پیدا کند، بیان داشت: دوستان ما در کانون های فرهنگی هنری مساجد ایده های مختلفی برای تداوم کارهای پیشین دنبال کرده اند که یکی از آنها ایده فهما بوده است.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به ارائه گزارشی از رویداد ملی فهما پرداخت و دلیل برتر شدن استان قم را تشریح کرد.

 

در ادامه این مراسم که هم اکنون در حال برگزاری است، نماد قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور به صورت مستقیم از مصلی قدس رونمایی شد.

 

همچنین سید موسی حسینی‌کاشانی مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم و احمد امیرآبادی فراهانی نیز در ابتدای این مراسم سخنرانی کرده و نکاتی را یادآور شدند.

پایان پیام/ 694