انتخاب قم به عنوان پایتخت فهما اتفاقی مبارک و منشأ آثار مادی و معنوی خواهد بود

انتخاب قم به عنوان پایتخت فهما اتفاقی مبارک و منشأ آثار مادی و معنوی خواهد بود

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
امیرآبادی فراهانی انتخاب قم به عنوان پایتخت فهما را اتفاقی مبارک و موجب اثرات معنوی و مادی در حوزه فرهنگ دانست و گفت: کانون های مساجد در کنار پایگاه های بسیج فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «احمد امیرآبادی فراهانی» عصر امروز(پنجشنبه 16 مرداد) در آیین معرفی قم به عنوان «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» که در دفتر تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: در ایام بسیار مبارکی هستیم و عرض تقدیر داریم از همه کسانی که در این عرصه یعنی بحث کانون های مساجد و معرفی استان قم به عنوان پایتخت فهما تلاش کردند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: این کانون ها خدمات زیادی را در کنارپایگاه های بسیج برای نسل جوان داشته است، هرچند در ابتدای کار کسی تصور نمی کرد که این کارهای خوب شکل بگیرد.

 

وی بیان داشت: انصافا کارهای مهمی انجام شده هرچند این کانون ها فراز و فرودهای داشته ولی در مجموع کارها رو به جلو بوده است و این که امروز استان قم، به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد انتخاب می‌شود یک کار مبارکی است.

 

امیرآبادی فراهانی بیان داشت: قم به عنوان عش آل محمد افتخارات زیادی دارد  و پایتخت انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود که امیدواریم این انتخاب نیز موجب تأثیرات معنوی و مادی در حوزه فرهنگ و هنر در شهر قم و موجب تأثیر در کل کشور باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به هم ریختن فرهنگ اسلامی ایرانی همیشه مدنظر دشمنان بوده و قم به دلیل جایگاه ویژه ای که در کشور دارد و منشأ پیروزی انقلاب بوده هزینه های زیادی برای تخریب فرهنگ آن  از سوی دشمنان می‌شود که امیدواریم در مقابل توطئه های شوم استکبار ایستادگی کنیم و با یک برنامه ریزی منسجم که تأکید رهبر معظم انقلاب هم هست رو به جلو برویم و این کانون ها نیز بتوانند به این مسأله کمک کنند.

 

دبیر هیأت رئیسه مجلس با بیان این که قرارگاه 19 دی در قم به همت آیت الله سعیدی شکل گرفته است، گفت: این قرارگاه نیز در حوزه فرهنگی کارهای خوبی انجام داده است و امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کند و عنایت های ویژه شما شامل حال دوستان در این قرارگاه نیز بشود.

 

وی با اشاره به نقش کانون های مساجد در کمک به کنگره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار پایگاه های بسیج باید وارد این عرصه شود و ما بیش از هر زمان دیگری به این فرهنگ نیاز داریم به ویژه برای نسل جوانی که نه امام را دیده و نه دوران دفاع مقدس را درک کرده است یکی از مراکز مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است که با این اتفاق اخیر امیدواریم برنامه ها با انسجام بیشتری پیش برود.

پایان پیام/ 694