انتخاب قم به عنوان پایتخت فهما مسؤولیت ما را دو چندان می‌کند

انتخاب قم به عنوان پایتخت فهما مسؤولیت ما را دو چندان می‌کند

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سرمست با بیان این که انتخاب قم به عنوان پایتخت فهما مسؤولیت ما را دو چندان می‌کند، گفت: انتخاب قم برای این موضوع به لحاظ ظرفیت بزرگی فرهنگی این شهر و خاستگاه بودن آن برای انقلاب و تشیع دور از انتظار نبود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بهرام سرمست» عصر امروز(پنجشنبه 16 مرداد) در آیین معرفی قم به عنوان «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» که در دفتر تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: امروز هم زمان زمان مبارکی است چون در آستانه عید غدیر قرار داریم و هم مکان، مکان مقدسی است چون در جوار کریمه اهل بیت(ع) قرار داریم و هم موضوع جلسه بسیار مهم و با ارزش است که قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران شناخته شده است و جمع حاضر نیز جمع فرهیخته و با ارزشی است.

 

استاندار قم در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که انتخاب قم به عنوان پایتخت فهما هم به جا وهم شایسته است، خاطرنشان ساخت: هم به لحاظ آن ظرفیت هایی که در قم وجود و هم به لحاظ فعالیت هایی که از سوی مردم ولایت مدار و متدین این شهر در شروع انقلاب اسلامی به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی انجام شده و می‌شود، انتخاب آن به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور دور از انتظار نبود.

 

وی با بیان این که مساجد پایگاه انقلاب محسوب می‌شود، گفت: همین طور از نظر این که این پایتخت یعنی شهر قم، به لحاظ حوزه های علمیه، مراجع تقلید و حضور علمای اعلام در این شهر پایتخت فرهنگی جهان تشیع محسوب می‌شود، اقتضایش همین بود که قم به رتبه اول برسد.

 

سرمست یادآور شد: به نوبه خودم از همه نقش آفرینانی که توانستند این رتبه و مقام را در بین شهرهای مختلف کشور برای قم رقم بزنند اعم از بچه های مسجد تا فعالین فرهنگی و هنری مساجد صمیمنانه تقدیر و تشکر دارم، چون سهام داران اصلی این عرصه آنها هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ خاطرنشان ساخت: در جلسات شورای فرهنگ عمومی که با مدیریت آیت الله سعیدی برگزار می‌شود، مسائل مهمی مطرح می‌شود و مدیران فرهنگی و هنری شهر و همچنین نمایندگان مجلس حضور فعال دارند که هم فضای همدلی هست و هم در راستای پاسخگویی به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ است تا تصمیمات خوبی گرفته شود.

 

استاندار قم با تأکید بر این که انتخاب قم به عنوان پایتخت فهما مسؤولیت ما را در ادامه مسیر دو چندان می‌کند، گفت: باید با اتخاذ رویکردهای جدید برای نسل جدید پیام های جدید داشته باشیم و بتوانیم ارزش های انقلاب اسلامی را به نسل جدید با شیوه های نو و با استفاده از ظرفیت مساجد برسانیم.

پایان پیام/ 694