محور کار کانون های مساجد با امام جماعت است/دورترین مساجد کشور نیز می‌توانند در فهما بدرخشند

محور کار کانون های مساجد با امام جماعت است/دورترین مساجد کشور نیز می‌توانند در فهما بدرخشند

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
طاهریان با تأکید بر این که محور کل کار کانون های مساجد با امام جماعت است، گفت: هم انتخاب مدیر کانون و هم ادامه فعالیت او منوط به نظر ائمه محترم جماعات است و شعار ما نیز در این عرصه این است که اگر توانستیم یک صف به صف نماز جماعت اضافه کنیم موفق بوده ا

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مرتضی طاهریان» عصر امروز(پنجشنبه 16 مرداد) در آیین معرفی قم به عنوان «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» که با حضور آیت الله سعیدی در دفتر تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که در آستانه عید سعید غدیر در شرف یک اتفاق بزرگ در قم هستیم، اظهار داشت: در آیین رسمی اعلام شهر مقدس قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران هستیم.

 

مدیر ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به این که ایده اولیه این طرح را حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی مطرح کردند، گفت: این طرح را ایشان اولین بار در کربلای معلی مطرح کرده و برای ساماندهی و تدوین آن تلاش کردند و می خواستند کانون های مساجد از حالت رکود و انزوا خارج کنند.

 

وی بیان داشت: در این طرح حتی مساجدی که در دورترین نقاط کشور هستند، می‌توانند فعالیت های خود در سامانه فهما ثبت کرده و با کل کشور به اشتراک بگذارند به همین دلیل می‌توان فهما را یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قلمداد کرد.

 

طاهریان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قم به عنوان پایتخت فهما در کل کشور معرفی می‌شود ولی این به معنای آن نیست که استان های دیگر تلاشی نداشته اند بلکه استان قم به دلیل حفظ رتبه نخست خود در هشت شاخص مطرح شده، به این عنوان دست پیدا کرده است.

 

وی با بیان این که در حوزه شاخص های قرآن عترت استان چهار محال بختیاری و در حوزه شبکه سازی استان خراسان جنوبی، برتر بوده است، گفت: در حوزه فعالیت های ادبی و هنری استان هرمزگان و در حوزه کتاب و و کتاب خوانی استان تهران برتر بوده اند؛ همین طور استان های اصفهان، گیلان، اردبیل، یزد و خراسان شمالی در عرصه های دیگر به رتبه های برتر رسیده اند.

 

مدیر ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: غیر از استان قم استان های سیستان و بلوچستان، البرز، گلستان، مرکزی، و منطقه آزاد قشم بیش از امتیاز متوسط کشوری نمره کسب کرده اند که این مسأله هم برای سال اول راه اندازی فهما، نکته مهمی است.

 

وی با اشاره به برخی از موضوعات 72 گانه طرح ملی فهما یادآور شد: ایده های مسجدی، طرح های بومی خلاقانه، فعالیت های قرآنی، غنی سازی اوقات فراغت، پاسداشت دهه کرامت، نمایش، فیلم کوتاه، گفتمان سازی شعار سال، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اربعین حسینی و اقامه نماز بخشی از موضوعات این رویداد محسوب می‌شود.

 

طاهریان با تأکید بر این که محور کل کار کانون های مساجد با امام جماعت است، گفت: هم انتخاب مدیر کانون و هم ادامه فعالیت او منوط به نظر ائمه محترم جماعات است و شعار ما نیز در این عرصه این است که اگر توانستیم یک صف به صف نماز جماعت اضافه کنیم موفق بوده ایم.

پایان پیام/ 694