همه مصائب ما در غفلت از ولایت ریشه دارد/گره‌گشایی از خلق و خدمت مومنانه کارویژه مساجد است

همه مصائب ما در غفلت از ولایت ریشه دارد/گره‌گشایی از خلق و خدمت مومنانه کارویژه مساجد است

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان‌اینکه همه مصائب ما به دلیل غفلت از ولایت است، گفت: از وظایف مسجدی‌ها و مساجد این است که مردم را با خدا مرتبط و در گام بعد به بندگان خدا خدمت و مشکلات مردم را در حد توان برطرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین ابراهیمی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره نقش مساجد و مسجدی ها در ترویج سنت حسنه اطعام غدیر به ویژه در شرایط کرونایی کشور، اظهار کرد: مساجد مرکز همه خیرات و مبرات و اطعام و دستگیری از مساکین در طول تاریخ اسلام بوده و هستند، یعنی همه خدمات در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه علیهم السلام و همه توجهات به جامعه از مساجد بوده و همه خیرات از مساجد به جامعه گسیل داشته شده است.

 

تولیت مدرسه علمیه ثقلین تهران با بیان اینکه در ایران اسلامی نیز مساجد در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ورود و خدمت رسانی داشته اند، گفت: عید غدیر، عیدالله الاکبر و بزرگ ترینِ اعیاد اسلامی است و اگر به عید غدیر توجه می شد هیچ تفرقه و تشتتی در جهان اسلام به وجود نمی آمد و سلطه گران هم بر جهان اسلام غلبه نمی یافتند.

 

رئیس اسبق مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: ما معتقدیم غدیر به معنای واقعی عملیاتی نشد و در نتیجه آن مسلمانان در طول تاریخ آسیب دیده اند، یعنی همه مصائب ما از همین غفلت از ولایت است. امروز اگر حضرت امام(ره) پرچمدار ولایت نمی شدند ایران اسلامی از دست استعمار و استبداد رهایی نمی یافت، امام خمینی(ره) این پرچم را برافراشتند و خلف صالح شان مقام معظم رهبری این راه را استمرار دادند. لذا غدیر باید مورد توجه باشد و هر گونه خیراتی در این عید انجام شود، ثواب مضاعف دارد.

 

وی با بیان اینکه اطعام غدیر تعظیم شعائرالله است، تاکید کرد: این قسم تعظیم ها، پایه اعتقادات و فرهنگ اصیل امامت و ولایت را تقویت می کند، لذا مساجد در عید سعید غدیر به هر مقدار که فرصت کمک مومنانه، اطعام و احسان را فراهم کردند به ترویج فرهنگ ولایت در جامعه کمک کردند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: اینکه مساجد و مسجدی ها در شرایط کرونایی کشور تهیه و توزیع بسته های معیشتی را با رعایت پروتکل های بهداشتی در دهه امامت و ولایت انجام دادند، اقدام مبارکی است که به ترویج کمک های مومنانه و روحیه مواسات در جامعه کمک می کند.

 

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مساجد کارکردهای متعددی دارند، گفت: اگر همه کارکردهای مساجد تحقق و عینیت بیابد، دین و آئین الهی احیاء می شود؛ اساساً هدف دین دو چیز است: یکی ایمان به خدا و دیگری خدمت به مردم. پیامبر اسلام(ص) فرمودند: دو عمل است که بالاتر از آنها عملی وجود ندارد یکی ایمان به خدا و دیگری خدمت به بندگان خدا، مساجد پایگاهی هستند که کارکرد اصلی شان همین است که اعتقادات مردم را اصلاح و مردم را با خدا به عنوان مهربان ترین پناه و حامی انسان، مانوس کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مساجد باید مردم را با همه فیوضات و عطا و بخشش که منشاءشان محبت الهی است، آشنا کنند لذا یکی از وظایف مسجدی ها و مسجد این است که مردم را با خدا مرتبط و در گام بعد به بندگان خدا خدمت و مشکلات مردم را در حد توان برطرف کنند. این دو وظیفه اصلی و باارزش مساجد و مسجدی ها است.

پایان پیام/ 9