کانون‌های مساجد گیلان رتبه برتر در رویداد ملی «فهما» شد

کانون‌های مساجد گیلان رتبه برتر در رویداد ملی «فهما» شد

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
حجت‌‌الاسلام رضوانی نژاد از کسب رتبه برتر کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در نخستین رویداد ملی فهما در رشته غنی سازی اوقات فراغت خبر داد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به معرفی پایتخت فرهنگ هنر مساجد ایران اظهار داشت: اولین رویداد ملی «فهما» به‌منظور معرفی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران، سال گذشته با مشارکت بیش از ۲۴ هزار کانون در هشت موضوع و ۱۸ عرصه برگزار شد که پس از ارزیابی‌های انجام شده استان قم به‌عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران معرفی شد.

 

مدیر هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه گیلان در رده هشت استان برتر کشور در رویداد ملی فهما قرار گرفت اظهارداشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در این رویداد بیش از هفت میلیون و ۶۰۰ هزار امتیاز کسب کردند.

 

وی از کسب رتبه برتر گیلان در رویداد ملی فهما در رشته غنی سازی اوقات فراغت خبرداد و اظهارداشت: استان‌های چهارمحال و بختیاری در رشته «ارتقاء فعالیت‌های قرآن و عترت»، خراسان جنوبی در رشته «شبکه‌سازی و ساماندهی»، هرمزگان در رشته «ارتقاء فعالیت‌های هنری و ادبی کانون‌ها»، تهران در رشته «ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی»، اردبیل در رشته «پاسداشت مناسبت‌های ملی مذهبی»، یزد در رشته «فضای مجازی و رسانه» و اصفهان در رشته «خلاقیت و نوآوری» به عنوان استان‌های هشت گانه و شاخص در این عرصه معرفی شدند.

 

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه گیلان دارای ۹۳۰ کانون فرهنگی و هنری است اعلام کرد: از این مجموع در رویداد فرهنگی فهما ۴۲ کانون فعال منتخب، چهار کانون گیلان شایسته تقدیر و یک کانون مقام برتر کشوری را کسب کرده است.

 

وی از آغاز دومین دوره این رویداد از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بعد از محرم و صفر و همزمان با هفته وحدت خبر داد و تاکید کرد: انتخاب دومین دوره رویداد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران نیز با سه شبستان و ۱۲رواق تعریف شده و نزدیک به ۹۰درصد شاخص‌ها شناسایی و انتخاب می‌شود.

 

مدیر هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اعلام کرد: کانون‌های مساجد استان تا پایان سال فرصت دارند تا در محورهای تعیین شده با یکدیگر به رقابت بپردازند تا در پایان سال پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران برای سال ۱۴۰۱معرفی شود.

پایان پیام/ 84