توزیع ۵ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم به همت بچه مسجدی ها

توزیع ۵ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم به همت بچه مسجدی ها

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب به مناسبت عید غدیر، توزیع ۵ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در سطح سه شهرستان در جنوب کرمان در راستای اطعام نیازمندان در روز غدیر بود.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب به مناسبت عید غدیر، توزیع ۵ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در سطح سه شهرستان در جنوب کرمان در راستای اطعام نیازمندان در روز غدیر بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب افزود: به همین منظور با کمک طلاب حوزه علمیه و گروه جهادی کانون شهید باکری اقلام مورد نیاز برای پخت این تعداد پرس غذا تهیه شده و در اختیار گروه های جهادی در شهرستان های قلعه گنج و فاریاب قرار داده شد.

وی بیان کرد: البته در شهرستان رودبار جنوب و بخش زهکلوت، یکهزار و ۲۰۰ پرس غذای گرم توسط بچه های گروه جهادی کانون و طلاب حوزه علیمه پخت شده و پس از بسته بندی در بین نیازمندان توزیع شد و همچنین ۴ هزار و ۳۰۰ پرس غذای دیگر نیز توسط گروه های جهادی شهرستان های فاریاب و قلعه گنج پخت و توزیع شد.

حجت الاسلام خاوری اظهار کرد: برای پخت ۵ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم مبلغ ۱۶ میلیون تومان هزینه شد و خدا را شکر با کمک طلاب حوزه علمیه و بچه مسجدی های کانون، توانستیم این مبلغ را با جمع آوری کمک های مومنانه خیرین و مردم تامین کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب تاکید کرد: عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت های حسنه در این روز که در روایات بسیاری در مورد آن نقل شده، سنت حسنه اطعام افراد نیازمند می باشد.

وی ابراز کرد: در روایت است که امام صادق علیه السلام در مورد ثواب اطعام در روز غدیر فرمود؛غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین علیهم السلام) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس علیه السلام و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

حجت الاسلام خاوری عنوان کرد: بنابراین تصمیم گرفتیم طرح اطعام غدیر را علاوه بر اجرا در سطح شهر رودبار جنوب و بخش زهکلوت در شهرستان های قلعه گنج و فاریاب نیز اجرا کنیم زیرا در شرایط فعلی که کرونا معیشت مردم را دچار مشکل کرده بهترین راه برای کمک به خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا کمک مومنانه است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب یادآور شد: در کنار کمک های مومنانه به محرومین و نیازمندان، در دهه ولایت و امامت بیش از یکهزار بسته فرهنگی تبلیغی غدیر در بین خانواده ها و کودکان مناطق محروم رودبار جنوب توزیع شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این کاروان شادی به منظور ایجاد روحیه شادی و نشاط معنوی در بین مردم مناطق محروم و در راستای تبلیغ غدیر راه اندازی شد که خوشبختانه مورد استقبال مردم قرار گرفت.

حجت الاسلام خاوری در خاتمه بیان کرد: آذین بندی مسجد و محله و دعوت از گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت از دیگر برنامه های فرهنگی تبلیغی غدیر بود که به خوبی اجرا شدند.

پایان پیام/ 586