کمبود بودجه فرهنگی برای کانون‌های مساجد به چالش تبدیل شده است

کمبود بودجه فرهنگی برای کانون‌های مساجد به چالش تبدیل شده است

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
نجفی گفت: کمبود بودجه فرهنگی برای فعالیت های کانون‌های مساجد به یک چالش و مشکل تبدیل شده است.

کیانوش نجفی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی و هنری مرصاد اظهار کرد: اقدامات مختلفی در زمینه فرهنگی در این کانون انجام می شود که از جمله آن می توان به فعالیت هسته های پژوهشی، خانه فرهنگی دیجیتال، خانه نور، برپایی نمایشگاه دائمی کتاب و برگزاری دوره های کارآفرینی اشاره کرد.

مدیر کانون مرصاد مسجد المهدی(عج) دالاهو افزود: کانون ما کانون مصلی است و از این مجری برنامه های فرهنگی بسیاری هستیم.

این مسئول با تصریح اینکه کمبود بودجه داریم، بیان داشت: اجرای برخی برنامه های فرهنگی نیازمند اعتبار و بودجه است و از این رو نیازمند حمایت های مالی هستیم.

نجفی با بیان اینکه کمبود بودجه موجب ایجاد برخی مشکلات در کانون ها شده است، عنوان کرد: حجم برنامه ها و توانمندی های کانون ها مساجد بسیار چشمگیر است که می توان اتفاقی مهم را در حوزه فرهنگی رقم بزنند.

مدیر کانون مرصاد مسجد المهدی(عج) دالاهو بیان داشت: برنامه های شاخصی به ویژه در حوزه فرهنگی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، در کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می شود که جا دارد مسئولان به ویژه متولیان فرهنگی به کانون های مساجد نگاه ویژه ای داشته باشند.

نجفی گفت: باید متناسب با ظرفیت هر شهرستان بودجه ای مناسب برای کانون های مساجد در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه بیماری منحوس کرونا بسیاری از فعالیت های کانون های مساجد را محدود کرده است، بیان داشت: کار در حوزه فرهنگ تعطیلی ندارد و از این سعی شده است فعالیت های کانون را از طرق مختف از جمله فضای مجازی پیگیری کنیم.

 

پایان پیام/ 66