پیگیر راه اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد در زنجان هستیم

پیگیر راه اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد در زنجان هستیم

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام کرمی عدم وجود ضمانت اجرایی مدیریت مساجد را یکی از دلایل وجود مشکلات در برخی مساجد خواند و گفت: در همین راستا پیگیر راه اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: یکی از سیاست های اول انقلاب، مدیریت مردمی مساجد بود، در بازه ای از زمان دولت برای مدیریت مساجد ورود کرد ولی خیلی زود متوجه آسیبی که از این طریق بر پیگره مدیریت مساجد وارد می شد، شد از اینرو دوباره مدیریت مساجد مردمی شد.

 

حجت الاسلام مختار کرمی، یکی از مشکلات موجود در مساجد را نداشتن متولی مشخص عنوان کرد و گفت: مدیریت مسجد باید ضمانت اجرایی داشته باشد از همین روز لازم است تا مرکز رسیدگی به امور مساجد شکل گیرد تا مدیریت مسجد را با ضمانت اجرایی به دست گیرد.

 

وی با بیان اینکه پیگیر ایجاد مرکز رسیدگی به امور مساجد در زنجان هستیم، گفت: در حال حاضر دستگاه های متعددی همچون تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه به عنوان متولی مسجد فعالیت می کنند ولی اگر مسجد مردمی و توسط جوانان اداره شود خروجی بهتری خواهد داشت.

 

این مقام مسئول وجود اختلاف سلیقه در اداره هر سازمان و مرکزی را لازمه توسعه آن مجموعه خواند و گفت: این در حالی است که این اختلاف سلیقه مشکل ساز نباشد.

 

پایان پیام/ 693