مساجد زنجان برای اقامه نمازهای یومیه بازگشایی شد

مساجد زنجان برای اقامه نمازهای یومیه بازگشایی شد

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام کرمی گفت: برگزاری هر نوع مراسم ترحیم و تجمع در مساجد زنجان ممنوع است و مساجد این شهر تنها برای اقامه نمازهای یومیه از شب گذشته بازگشایی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: بنا به تصیم ستاد ملی کرونا و در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مساجد زنجان از سه هفته گذشته تعطیل شدند.

 

حجت الاسلام مختار کرمی با اشاره به اینکه در خصوص بازگشایی مساجد و هرنوع فعالیت دیگری در این اماکن تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم، گفت: بنا به تصمیم این ستاد مساجد زنجان تنها برای اقامه نمازهای یومیه از شب گذشته بازگشایی شدند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه تجمع و مراسم ترحیم در مساجد ممنوع است، گفت: برگزاری نماز جماعت هم با رعایت پروتکل های بهداشتی ورعایت بهداشت فردی انجام خواهد شد.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه برای غلبه بر این ویروس بایستی فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی رعایت شود، ادامه داد: فعالیت مساجد هم تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در خصوص وضعیت فعالیت امامزادگان در دیگر بقاع متبرکه هم گفت: فعالیت این اماکن هم تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است و تنها امکان برپایی نماز جماعت در آن وجود دارد.

 

به گفته حجت الاسلام کرمی، ائمه جماعت مساجد ضمن دعوت از عموم برای رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند مقدمات محرم را هم فراهم کنند.

پایان پیام/ 73