هزینه‌های روزانه مساجد به کمک مومنانه اختصاص می یابد

هزینه‌های روزانه مساجد به کمک مومنانه اختصاص می یابد

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
فاتحی نژاد از اختصاص هزینه های روزانه مساجد برای کمک مومنانه در ماه محرم خبر داد و گفت: این هزینه ها همه ساله برای تعزیه داری هزینه می شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: مساجد از دیرباز پایگاهی برای حل مشکلات مسلمانان بوده و در شکل گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هم اثرگذار بودند.

 

محمدتقی فاتحی نژاد با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، مساجد به محلی برای جمع آوری کمک های مردمی تبدیل شد، گفت: مساجد در زمینه کمک مومنانه و جمع آوری نیازهای افراد آسیب دیده از ویروس کرونا خوب عمل کرده است.

 

وی با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه زنجان هم با شیوع ویروس کرونا اقدام به توزیع اقلام اساسی در بین نیازمندان کرده است، گفت: به همین منظور با هماهنگی هیات امنای اماکن مقدسه اسلامی در تهیه و تامین مواد غذایی در قالب برنج، روغن، مرغ، گوشت، حبوبات، ماکارنی، تن ماهی، مواد ضد عفونی کننده، ماسک و توزیع آن ما بین مستمندان اقدام کرده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در سنوات گذشته هزینه روزانه مساجد صرف تعزیه داری می شد ولی به دلیل شرایط موجود این هزینه ها به افراد بی بضاعت و نیازمندان اختصاص می یابد.

 

به گفته فاتحی نژاد، این هزینه ها توسط هیات امنای مساجد با تعامل و همکاری همه جانبه ائمه جماعت، پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیأت‌های عزاداری در این شرایط سخت سفره سیدالشهدا (ع) به سمت کمک و دستگیری از مستمندان ساماندهی خواهد شد .

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان خطاب به متولیان مساجد خواستار مشارکت در این اقدام شد و افزود: کمک‌های مومنانه مطابق سنوات گذشته تا قطع و پایان ویروس کرونا در مساجد ادامه دارد.

پایان پیام/ 693