ضرورت راه‌اندازی شورای هماهنگی کانون‌های مساجد در منطقه آزاد اروند

ضرورت راه‌اندازی شورای هماهنگی کانون‌های مساجد در منطقه آزاد اروند

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
براتی بر ضرورت راه‌اندازی شورای هماهنگی کانون‌های مساجد در منطقه آزاد اروند تاکید کرد و گفت: از ظرفیت این شورا و هم‌افزایی دستگاه‌های عضو، می‌توان در جهت تقویت فعالیت‌های کانون‌های مساجد و همچنین رفع مشکلات آنها به خوبی استفاده کرد.

«حسین براتی» امروز (شنبه ۲۵ مرداد) در حاشیه نشست با معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگردی، مدیر توسعه فرهنگی هنری و سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سازمان منطقه آزاد اروند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: امروز به منظور بررسی شرایط و فعالیت‌های منطقه آزاد اروند در بحث کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جلسه‌ای را با مسئولان معاونت فرهنگی این سازمان برگزار کردیم.

 

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بر تقویت نقاط قوت و برطرف کردن کاستی‌ها با مشارکت ستاد کانون‌های مساجد و منطقه آزاد اروند تاکید کرد.

 

وی از راه‌اندازی شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و افزود: خوشبختانه این شورا در کلیه استان‌های کشور راه‌اندازی شده و برخی از ستادها جلسات اول، برخی جلسات دوم و تعداد قلیلی از استان‌ها نیز جلسات سوم خود را برگزار کرده‌اند؛ احکام شورای هماهنگی کانون‌های مساجد توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر و به امضا می‌رسد.

 

براتی اضافه کرد: متاسفانه این ظرفیت در منطقه آزاد اروند تاکنون ایجاد نشده اما اینک در این نشست به دنبال آن هستیم تا در خصوص راه‌اندازی شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند به نقطه مشترکی برسیم بتوانیم و روند اجرایی آن را شاهد باشیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با راه‌انداری این شورا نتایج و بهره آن به فضای فرهنگی و معنوی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر تسری پیدا کند و از این ظرفیت بسیار ارزشمند و قدرتمند بتوان در جهت تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد به بهترین وجه ممکن استفاده و بهره گرفت.

 

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه طبیعتا عالی‌ترین شورایی که می‌تواند در بحث کانون‌های مساجد استان‌ها و مناطق آزاد شکل بگیرد، شورای هماهنگی کانون های مساجد است تصریح کرد: همه عزیزانی که در حوزه مسجد ذی‌تاثیر هستند و نقش دارند در این شورا عضویت خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: اگر همه کسانی که در این حوزه نقش‌آفرین هستند، ظرفیت‌های خود را هم‌سو و هم‌افزا کنند، می‌توان از این ظرفیت جهت تقویت فعالیت‌های کانون‌های مساجد مناطق روستایی و شهری و حتی حاشیه شهرها به خوبی بهره‌برداری و در جهت رفع مشکلات موجود در کانون‌های مساجد استفاده کرد.

 

براتی به کانون‌های واقع در نقاط کور و حاشیه‌ای شهر ها اشاره کرد و اذعان داشت: در این شورا بهترین و بیشترین ظرفیت برای برقراری هم‌افزایی وجود دارد‌ تا کانون‌های مساجدی که در نقاط کور یا ضعیف هستند مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرند، لذا می‌توان برای تقویت فعالیت‌ها و حضور جوانان و نوجوانان، فعالیت‌های فرهنگی را در قالب کانون‌های مساجد پیش‌بینی و در این حوزه مورد توجه قرار داد.

 

وی عنوان کرد: گزارشات ارائه شده نشان‌دهنده آن است که فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف اعم از طرح نهضت مواسات و توزیع بسته‌های معیشتی ویژه ایام کرونا به نیازمندان، حوزه غدیر، طرح و برنامه‌ریزی اوقات فراغت و ... چه در مناطق شهری و چه مناطق روستایی و حتی بخش کتابخانه‌ای کانون‌های مساجد صورت گرفته است.

 

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته بسیار خوب بوده اما جای تقویت و رشد دارد خاطر نشان کرد: سامانه‌ای به نام بچه‌های مسجد برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور پیش‌بینی کرده‌ایم تا تمامی فعالیت‌های آنها در این سامانه بارگذاری شود و توقع ما از ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد منطقه آزاد اروند این است که این سامانه را بهتر، بیشتر و دقیق‌تر مورد توجه قرار دهند و وضعیت خود را در سامانه به‌روزرسانی کنند.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی در این منطقه وجود دارد و فعالیت‌های بسیار ارزشمندی نیز صورت گرفته اما جای خالی این فعالیت‌ها در سامانه مشاهده می‌شود که امیدواریم با دقت نظری که عزیزان ما در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد منطقه آزاد اروند دارند این نقص هم برطرف شود.

 

براتی به نقش و فعالیت‌های خبرگزاری شبستان اشاره کرد و گفت: خبرگزاری شبستان از وابستگان و ملحقات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که در حوزه رسانه و خبر کارهای بسیار ارزشمند و دقیقی را انجام می‌دهند و خوشبختانه طی دو سال اخیر با تغییر مدیریتی که صورت گرفته اتفاقات بسیار خوبی در حوزه خبر برای این خبرگزاری انجام شد، به‌طوری که این خبرگزاری در الکسا رتبه قابل احترام و توجهی را کسب کرده است. قبل از این دوران مدیریتی رتبه خبرگزاری شبستان از وضعیت خوبی برخوردار نبود اما با فعالیت‌ها و سیاست‌هایی که هدفگذاری شد این رسانه به نحو احسن فعالیت می‌کند.

 

وی هدفگذاری دقیق و بسیار ارزشمند در طرح و برنامه‌های خبرگزاری شبستان را حاصل مدیریت مدیرعامل و قائم مقام این خبرگزاری دانست و یاد آور شد: خوشبختانه با این روند مدیریتی این خبرگزاری روزبه‌روز روبه‌رشد، ارتقا و توسعه عمل کرده و اکنون یکی از خبرگزاری‌های قابل اعتماد و احترام در حوزه فعالیت‌های دینی و تولید اخبار دینی است و این نیز قابل تقدیر و تشکر است.

 

پایان پیام/ 660