ممنوعیت عزاداری در مساجد با فضای بسته/محرم امسال تعزیه خوانی نداریم

ممنوعیت عزاداری در مساجد با فضای بسته/محرم امسال تعزیه خوانی نداریم

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام سعید احمدی با اشاره به ممنوعیت برگزاری تعزیه در محرم امسال گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی هم با همکاری صدا و سیما اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عزاداری های ماه محرم اظهار کرد: بر طبق فرمایشات رهبری تصمیمات ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار هیات مذهبی است.

 

حجت الاسلام سعید احمدی با بیان اینکه تجمعات منجر به شیوع ویروس کرونا تعطیل است، ادامه داد: برگزاری هرگونه دسته‌روی ممنوع است.

 

وی با اشاره به اینکه در روستاها عزاداری ها در پنج روز ماه محرم انجام می شود، گفت: اجرای تعزیه در زنجان ممنوع است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به اقامه نماز جماعت در مساجد زنجان اشاره کرد و گفت: مراسم عزاداری در فضای باز و تنها یک و نیم ساعت خواهد بود.

 

وی به نحوه اجرای عزاداری در هیات مذهبی اشاره کرد و گفت: عزاداران بایستی در جاهای ثابت و با فاصله 2 متر عزاداری کنند و نحوه ورود و خروج عزاداران نیز مطابق پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ورود بدون ماسک به عزاداری‌ها ممنوع است، افزود: آئین‌های محرم به هیچ وجه در فضای بسته برگزار نخواهد شد.

 

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر تعطیلی برنامه‌های حسینیه، زینبیه و فاطمیون ادامه داد: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، از فعالیت هیات مربوطه جلوگیری خواهد شد.

 

وی به آمادگی تبلیغات اسلامی برای اختصاص فضای باز جهت مراسم عزاداری اشاره کرد و گفت: از ظرفیت صدا و سیما هم برای پخش عزاداری ها در فضای مجازی استفاده خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از تعطیلی تعزیه خوانی در ارمغانخانه و رجعین خبر داد و گفت: برای همایش شیرخوارگان حسینی هم از ظرفیت صدا و سیما استفاده خواهد شد.

 

          

پایان پیام/ 73