ضرورت برپایی نمایشگاه الگوی کودکان ونوجوانان در زنجان

ضرورت برپایی نمایشگاه الگوی کودکان ونوجوانان در زنجان

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام ولایتی بر ضرورت برپایی نمایشگاه الگوی کودکان و نوجوانان در زنجان تاکید کرد و گفت: باید بر تغذیه فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری کرد.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان به اهمیت الگو سازی مناسب برای کودکان ونوجوانان استان اشاره کرد وگفت: باید برای کودکان ونوجوانان استان که سرمایه های ما هستند الگوهای سالم وصالح وبومی در قالب های مختلف انیمیشنی وعروسکی و فیلم ها و بازی های آموزنده طراحی و ساخته شود.

 

حجت الاسلام علی اصغر ولایتی از مسئولان ومتولیان فرهنگ وهنر استان خواست برای تغذیه فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری کنند و از متخصصان ودلسوزان این حوزه حساس ومهم استفاده کنند.

 

وی عوارض و خسارت غفلت از پرداختن به فرهنگی وهنری را انحراف یک نسل از ارزش های ملی عنوان کرد و گفت: متاسفانه آثار فاخر هنرمندان ارزشی در عرصه های کودک و نوجوان حمایت نمی شود و می توان گفت: حتی کتب درسی ما نگاه تخصصی و عمیق در مباحث تربیت اسلامی ندارد.

 

امام جماعت یکی از مساجد تراز اسلامی زنجان افزود: برخورد سلیقه ای با تولید محتوای فکری و فرهنگی و الگو سازی خیانت به این  نسل عنوان کرد وعرصه تربیت وفرهنگ وهنر جامعه را عرصه فراجناحی دانست.

 

حجت الاسلام ولایتی به یکی از مهم ترین آثار تولید فاخر والگوسازی صحیح برای کودکان ونوجوانان موضوع ازدیاد نسل و فرزند آوری دانست که کودکان ونوجوانان باید در محتوای تربیتی خود باید طالب برادر وخواهر برای خودشان باشند؛ که در این باره رهبرمعظم انقلاب فرمودند: فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ است ما با خطاهایی که داشتیم، با عدم دقت هایی که از ماها سر زده، یک برهه‌ای در کشور ما متأسفانه این مسئله مورد غفلت قرار گرفت و ما امروز خطراتش را داریم می بینیم؛ که من بارها این را به مردم عرض کرده‌ام پیر شدن کشور، کم شدن نسل جوان در چندین سال بعد، از چیزهایی هست که چندسال بعد ظاهر خواهد شد.

 

وی یکی از آثار استفاده از الگوهای غربی را کم توجهی به فرزندآوری دانست و گفت: رسانه های غربی با تولید محتواهای ضد فرهنگی، اصالت وارزش های والای انسانی و اسلامی کودکان ما را نشانه رفته اند و حتی خانواده ها را در این زمینه تحت تاثیر این آثار غربی قرار داده اند.

 

حجت الاسلام ولایتی به کتاب «محمد(ص) مثل گل بود» به عنوان کتاب ارزشمند حوزه کودکان اشاره کرد و گفت: این کتاب اثری برای آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان است؛ که این مجموعه، هر چهار حوزه ارتباط با خدا، ارتباط با خود، ارتباط با خلق (مردم) و ارتباط با خلقت را شامل می شود و چهل محور اصلی در سبک زندگی را با کودکان در میان می گذارد.

 

وی ادامه داد: ساختار اثر حاضر به گونه ای طراحی شده که کودکان، حضور پیامبر(ص) را در زندگی عادی خود حس کنند و به راحتی بتوانند از آن حضرت الگو بگیرند؛ کتاب «محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گل بود»، علاوه بر آموزش سبک زندگی پیامبر (ص)، به رشد تفکر کودکان و پرورش هوش اخلاقی آنان نیز کمک می کند.

 

ولایتی در پایان گفت: می توانیم با همراهی دستگاه های متولی فرهنگی نمایشگاه الگوهای سالم کودکان ونوجوان را در سطح استان برگزار کنیم.

پایان پیام/ 73