ترویج فرهنگ انتظار در مسجد جمکران؛ از تربیت نسل منتظر تا ساماندهی تشکل‌های مهدوی

ترویج فرهنگ انتظار در مسجد جمکران؛ از تربیت نسل منتظر تا ساماندهی تشکل‌های مهدوی

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام فاتح از جلب مشارکت‌های خیران برای ترویج فرهنگ و معارف مهدویت به همت مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: تربیت نسل منتظر، برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها و ساماندهی تشکل‌ها و فعالان مهدوی در این راستا انجام می‌شود.

حجت الاسلام «علی فاتح» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان از اجرای طرح جلب مشارکت های مردمی به منظور ترویج فرهنگ و معارف مهدوی به همت معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد و اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران برای ارائه خدمات فرهنگی معارفی به کودکان و نوجوانان و تبلیغ و ترویج مهدویت ویژه این گروه سنی حساس، اقدام به اجرای این طرح کرده است.

 

مدیر خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: تربیت نسل منتظر و توجه به امور جوانان، خانواده و بانوان از طریق برنامه ریزی متمرکز، و ورود اثرگذار در عرصه هایی همچون امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی و ارائه خدمات مشاوره ای در دو سطح عمومی و تخصصی در زمینه های همچون تربیت فرزند، روابط زوجین، حقوقی و ... نیز با جلب مشارکت های مردمی دنبال می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر این، ارائه خدمات فرهنگی معارفی به اردوها و کاروان های زیارتی از داخل و خارج کشور که در مناسبت های مختلف در طول سال در میعاد منتظران حضور می یابند و ساماندهی تشکل ها و فعالان مهدوی نیز در صورت همراهی مهدی باوران و مهدی یاوران با مسجد انجام می شود.

 

حجت الاسلام فاتح تاکید کرد: همچنین، طراحی و برگزاری همایش ها و نمایشگاه های مهدوی، برگزاری کارگاه های آموزشی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حوزه هایی همچون تربیت مربی و نیز ترویج فرهنگ کتابخوانی مهدوی به ویژه در فضای مجازی نیز از این مجرا صورت می گیرد.

 

وی درباره نحوه مشارکت منتظران و مهدی باوران در اجرای طرح ترویج فرهنگ و معارف مهدویت، خاطرنشان کرد: شماره حساب بانک ملت 5121070419 و شماره کارت 6104337431311883 برای مشارکت خیران و نیکوکاران در این طرح در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/ 9