«سه شنبه های تکریم» در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد

«سه شنبه های تکریم» در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
طرح ملی «سه شنبه های تکریم» فردا در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

«علیرضا دولت آبادی» امروز (۲۷ مرداد ماه) ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی بیشتر برنامه های ستاد کانون های مساجد استان در بستر فضای مجازی برگزار می شوند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، یکی از برنامه های این ستاد در استان را برگزاری طرح «سه شنبه های تکریم» به مناسبت دهه کرامت دانست و گفت: در این طرح جذب مردم و نخبگان به مساجد مدنظر قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه این طرح همزمان با سراسر کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود، ادامه داد: این طرح در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی محلات به‌ ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران اجرا می‌ شود.

 

دولت آبادی احیای کارکرد فرهنگی و اجتماعی مساجد محلات را از اهداف این طرح برشمرد و یادآور شد: استفاده از ظرفیت ‌های خودجوش و توجه به اقتضائات محلی با محوریت مسجد زیرنظر امام جماعت در این طرح ملی مدنظر است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طرح «سه شنبه های تکریم»، شناسایی و تکریم خانواده شهدا، ایثارگران، چهره ‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه ‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌ های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه هر کانون می ‌تواند با هماهنگی امام جماعت مسجد نسبت به تعیین شاخص‌ های جزئی با لحاظ اقتضائات محلی و بومی در این راستا اقدام کند، گفت: معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین، خانواده‌ های شهدا و ایثارگران، مروجان ارزش‌ ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تأثیرگذار و مسجدمحور و گروه ‌های جهادی و محرومیت ‌زدایی از گروه‌ های هدف این طرح هستند.

 

دولت آبادی گفت: در همین راستا فردا آئین تکریم از «بی بی جان دیرباز» مادر ۷۳ ساله شهیدان «سید منصور و حجت الاسلام سید عبدالمحمد تقوی» از شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمدیادآور شد: این آئین فردا با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل و رئیس بنیاد شهید شهرستان بویراحمد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج برگزار می شود.

 

گفتنی است، «شهید عبدالمحمد تقوی» از جمله روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد بود که در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۴۳ در شهر سوق دیده به جهان گشود و در سالروز تولدش، یعنی ۲۲ بهمن ماه ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی اروند به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

 

وی توانست در سن ۲۰ سالگی ۱۲ جلد کتاب به رشته تحریر درآورد و از شهدای شاخص استان محسوب می شود.

 

«شهید سید منصور تقوی» برادر شهید حجت الاسلام سید عبدالمحمد نیز مرداد سال ۱۳۵۱ متولد شد و در مرداد سال ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پایان پیام/ 82