دو ماه عزاداری حسینی در مسجد انصارالحسین(ع)/ بزرگداشت روز جهانی مسجد با هدف آشنایی نسل جوان با جنایات صهیونیست ها

دو ماه عزاداری حسینی در مسجد انصارالحسین(ع)/ بزرگداشت روز جهانی مسجد با هدف آشنایی نسل جوان با جنایات صهیونیست ها

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام حمیدی با اشاره به برگزاری مراسم عزداری در مسجد انصار الحسین(ع) گفت: بزرگداشت روز جهانی مسجد با هدف آشنایی نسل جوان با جنایات صهیونیست ها در این مسجد برگزار می شود.

حجت الاسلام «سید هاشم حمیدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در ماه های محرم و صفر طبق سنوات گذشته در مسجد انصارالحسین (ع) (واقع در تهران، خیابان پنجم نیروی هوایی) اظهار کرد: ما علی رغم شیوع ویروس کرونا و درحالی که برخی از مساجد از سخنران و مداح دعوت نکرده اند از شش سخنران و شش مداح برای شش دهه در ماه های محرم و صفر دعوت به عمل آورده ایم و باور داریم باید مجالس روضه را همچون گذشته برگزار کنیم.

 

امام‌ جماعت مسجد انصارالحسین (ع) افزود: مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و سایر شهدای کربلا با رعایت پروتکل های بهداشتی و در کمترین زمان ممکن در این مسجد برگزار می شود و هر شب، بسته فرهنگی با موضوع عبرت های عاشورا میان عزاداران توزیع می شود زیرا هدف اصلی ما تقویت بصیرت حسینی نمازگزاران است.

 

وی اضافه کرد: مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد نیز با دعوت از ائمه جماعات مساجد منطقه نیروی هوایی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سروش محلاتی، پنج شنبه، سی ام مردادماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد انصارالحسین (ع) برگزار می شود.

 

حمیدی با بیان اینکه روز جهانی مسجد یادآور جنایت صهیونیست ها علیه ملت فلسطین و هتک حرمت مسجد الاقصی، نخستین قبله مسلمانان است، گفت: اهالی مسجد انصارالحسین (ع) هر سال مراسم این روز را به منظور آشنایی نسل جوان با دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با شکوه و عظمت برگزار می کنند بنابراین امسال نیز با وجود شیوع کرونا این مراسم مهم را با عظمت برگزار می کنیم.

پایان پیام/ 397