راه اندازی سامانه «بچه های مسجد»، یکی از مصادیق خدمت به کانون های مساجد کشور است

راه اندازی سامانه «بچه های مسجد»، یکی از مصادیق خدمت به کانون های مساجد کشور است

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
طاهریان، راه اندازی سامانه «بچه های مسجد» را یکی از مصادیق خدمت به کانون های مساجد کشور برشمرد و گفت: در سامانه «بچه های مسجد» سعی بر این است که عدالت برقرار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی طاهریان»، امروز (چهارشنبه 29 مرداد) در جلسه اعطای مجوز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس که در بستر فضای مجازی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به تفاوت و تاثیر کار فرهنگی در مساجد با دیگر مکان ها، گفت: کاری که با مسجد گره خورده باشد، اثرگذاری فراوان دارد و با توجه به تجربه هایی که هست می توان گفت که تاثیر مضاعفی بر روی افراد می تواند بگذارد.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: همانطور که یک شعری که در مدح ائمه اطهار (ع) یا فضیلت اهل بیت (ع) سروده می شود از ماندگاری بالایی برخوردار است، کار در مسجد نیز اینگونه است و ارزش بیشتری دارد چرا که کار فرهنگی را در همه مکان ها می توان انجام دارد اما کار در خانه های خدا و برای خدا ارزشمند تر است.

وی خطاب به مدیران کانون های مساجد شرکت کننده در این جلسه مجازی از استان فارس، افزود: کار در ستاد های هماهنگی کانون های مساجد افتخاری برای ماست و افتخار اختصاصی برای همه ما این است که خدمتگزار اصحاب مساجد و خانه های خدا هستیم و باید آنچه در بضاعت ماست را انجام دهیم.

طاهریان، راه اندازی سامانه «بچه های مسجد» را یکی از مصادیق خدمت به کانون های مساجد کشور برشمرد و گفت: یکی از اتفاق هایی که در سال های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعداد کانون های اتفاق افتاد، این بود که سامانه ای راه اندازی شد تا همه کانون های سراسر کشور بتوانند با ثبت برنامه های خود، دیده شوند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: در سامانه «بچه های مسجد» سعی بر این است که عدالت برقرار شود و این سامانه باعث شده است که حتی از نقاط دور و روستا ها نیز بتوان اطلاعات و برنامه ها را بارگذاری کرد و رویداد ملی «فهما» نشان داد که کانون های مناطق روستایی در این سامانه توان رقابت با کانون های شهری را دارند و برخی از این کانون ها به عنوان منتخب هم معرفی شدند.

وی در ادامه تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در اقصی نقاط کشور بدون حضور در ستاد استان، در صورت بارگذاری همه مدارک درخواست شده در سامانه «بچه های مسجد» و بررسی توسط ستاد استان و ارجاع به مرکز در کمتر از یک ساعت می توانند مجوز الکترونیکی فعالیت کانون را دریافت کنند.

طاهریان در خصوص شرط سنی 18 الی 50 سال برای تصدی مدیریت کانون، اظهار داشت: این شرط سنی با توجه به تاکید های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و استفاده از ظرفیت جوانان در مدیریت برنامه های کانون گذاشته شده است و به معنای این نیست که به پیشکسوتان کانون و مسجد نیاز نداریم بلکه دست همه این عزیزان را می بوسیم و از تجربه های آنان در مدیریت کانون استفاده می کنیم.

خاطرنشان می شود، جلسه اعطای مجوز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با حضور حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس و جمعی از مدیران کانون ها در بستر فضای مجازی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و اولین مجوز صادر شده در استان فارس به کانون فرهنگی هنری «شهید منصور خادم صادق» مسجد تاریخی «آقالر» شیراز اعطا شد.

 

پایان پیام/ 130