امکان دريافت مجوز الکترونيکي کانون‌هاي فهما در کمتر از يک ساعت فراهم شد

امکان دریافت مجوز الکترونیکی کانون‌های فهما در کمتر از یک ساعت فراهم شد

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
طاهريان، با بيان اينکه مديران در کمتر از يک ساعت مي‌توانند مجوز الکترونيکي کانون را دريافت کنند، تاکيد کرد: اين امر مشروط بر بارگذاري اطلاعات و مدارک مورد نياز در سامانه بچه‌هاي مسجد و از سوي ديگر ارسال آن به ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما در استان‌ها است.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان فارس، مرتضی طاهریان،  امروز چهارشنبه 29 مرداد در جلسه اعطای مجوز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: کار در ستاد های هماهنگی کانون های مساجد افتخاری برای ماست و افتخار اختصاصی برای همه ما این است که خدمتگزار اصحاب مساجد و خانه های خدا هستیم و باید آنچه در بضاعت ماست را انجام دهیم.


معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد: کاری که با مسجد گره خورده باشد، اثرگذاری فراوان دارد و با توجه به تجربه هایی که هست می توان گفت که تاثیر مضاعفی بر روی افراد می تواند بگذارد و کار در خانه های خدا و برای خدا ارزشمندتر است.


طاهریان با بیان اینکه راه اندازی سامانه «بچه های مسجد» یکی از مصادیق خدمت به کانون‌های مساجد کشور است، افزود: یکی از اتفاق هایی که در سال های اخیر باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعداد کانون های اتفاق افتاد، این بود که سامانه ای راه اندازی شد تا همه کانون های سراسر کشور بتوانند با ثبت برنامه های خود، دیده شوند.


معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: در سامانه «بچه های مسجد» سعی بر این است که عدالت برقرار شود و این سامانه باعث شده است که حتی از نقاط دور و روستا ها نیز بتوان اطلاعات و برنامه ها را بارگذاری کرد و رویداد ملی «فهما» نشان داد که کانون های مناطق روستایی در این سامانه توان رقابت با کانون های شهری را دارند و برخی از این کانون ها به عنوان منتخب هم معرفی شدند.


وی در ادامه گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در اقصی نقاط کشور بدون حضور در ستاد استان، در صورت بارگذاری همه مدارک درخواست شده در سامانه «بچه های مسجد» و بررسی توسط ستاد استان و ارجاع به مرکز در کمتر از یک ساعت می توانند مجوز الکترونیکی فعالیت کانون را دریافت کنند.


طاهریان در مورد شرط سنی 18 تا 50 سال برای مدیران کانون ها، تصریح کرد: این شرط سنی باتوجه به تاکید های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و استفاده از ظرفیت جوانان در مدیریت برنامه های کانون گذاشته شده است و به معنای این نیست که به پیشکسوتان کانون و مسجد نیاز نداریم بلکه دست همه این عزیزان را می بوسیم و از تجربه های آنان در مدیریت کانون استفاده می کنیم.

 

گفتنی است در جلسه اعطای مجوز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس که با حضور حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس و جمعی از مدیران کانون ها در بستر فضای مجازی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شده بود، اولین مجوز صادرشده در استان فارس به کانون فرهنگی هنری «شهید منصور خادم صادق» مسجد تاریخی «آقالر» شیراز اعطا شد.