رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد و مکان های مذهبی نشانه تعهد و ادب در این مکان ها است

رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد و مکان های مذهبی نشانه تعهد و ادب در این مکان ها است

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
جمالی گفت: گفت: تاکنون بیشترین آمار رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به هیئت ها، مساجد و مکان های مذهبی بوده که نشانه تعهد و ادب در این مکان های مذهبی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احد جمالی» امروز (۲۹ مرداد ماه) در نشست هیئت اندیشه ورز بسیج ادارات با موضوع های «میز خدمت، ماه محرم، اردوهای جهادی و سایر مقوله ها» در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شفاف سازی و سلامت اداری خواسته به حق مردم است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، گفت: هفته دولت را در پیش داریم و دولت تنها قوه مجریه نیست، بلکه همه کسانی که در راستای خدمت به مردم و ارزش های امام(ره) و شهدا حرکت می کنند، دولتمردان هستند.

 

وی با اشاره به برنامه هفته دولت و شرایط بیماری کرونا، ادامه داد: شرایط خاص کرونا باعث می شود ایام عزاداری و برنامه های هفته دولت به گونه ای دیگر برگزار شود.

 

جمالی یادآور شد: رهبر انقلاب در خصوص عزاداری ها به دستورالعمل های ستاد کرونا اشاره فرمودند و بیان کردند «وقتی مشاهده می کنم افرادی از ماسک استفاده نمی کنند، برای پرستاران و کادر درمانی احساس ناراحتی و شرمندگی می کنم».  

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیشترین آمار رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به هیئت ها، مساجد و مکان های مذهبی بوده که نشانه تعهد و ادب در این مکان های مذهبی بوده است.

 

وی به آمار فوتی های استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان های کشور اشاره کرد و گفت: استان دارای ۷۱ فوتی بوده که به نسبت سایر استان ها که دارای ۲۵۰ فوتی بوده شرایط بهتری دارد.

 

جمالی در خصوص فضاسازی ها در ایام محرم، تاکید کرد: در همه شهر از ظرفیت بیلبوردهای شهرداری، سپاه و بسیج و اطلاع رسانی و فضای مجازی به نحو احسن استفاده شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مزیت های اردوهای جهادی نیز گفت: به دلیل اینکه جنس انقلاب اسلامی، پیروزی آن و هشت سال دفاع مقدس به صورت همگانی و بدون محدودیت بود، لذا باید حلقه های خدمت را گسترده تر کرد.

 

وی تصریح کرد: اگر شخصیتی مانند شهید سلیمانی در کشور و جهان با ابهت مشاهده شد ناشی از روحیه اخلاص و صداقت و مردمی بودن او  بود و شهید رجایی از همین جنس بود، بنابراین باید روحیه خدمت گذاری مردمی باشد.

 

جمالی با اشاره به اینکه شرایط خدمات رسانی در استان سخت است، گفت: مورد داشتیم برای ۲۰ خانوار و برای احداث یک جاده ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه داشت.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، پراکندگی جمعیت، توپوگرافی و سخت گذر بودن از جمله مشکلات در ارائه خدمات است، گفت: اما نظام و دولت  خدمات رسانی خوبی در این شرایط داشته اند، هر چند منکر محرومیت ها نیستیم.

 

وی در خصوص برنامه های حفاظت از محیط زیست، گفت: یکی از پیشنهادها برای حفاظت از محیط زیست واگذاری آن به ساکنان محلی است، اما این به معنای مالکیت آنها نیست؛ زیرا مربوط به انفال و دولت است.

پایان پیام/ 82