تاسیس کانون شهید «منصور خادم صادق» در بافت قدیمی شیراز توجه ویژه می طلبد

تاسیس کانون شهید «منصور خادم صادق» در بافت قدیمی شیراز توجه ویژه می طلبد

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
صاف نیت گفت: کانون فرهنگی هنری شهید «منصور خادم صادق» در مسجد تاریخی «آقالر» واقع در بافت قدیمی شیراز توجه ویژه مسئولان را می طلبد و نیازمند به تجهیزات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مسعود صاف نیت» امروز (چهارشنبه 29 مرداد) در جلسه اعطای مجوز کانون فرهنگی هنری «شهید منصور خادم صادق» مسجد تاریخی «آقالر» شیراز که در بستر فضای مجازی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: مسجد تاریخی «آقالر» در محله «لب آب» که یکی از مناطق قدیمی شیراز است واقع شده است که اهالی این منطقه غالبا از خانواده های کم برخوردار ساکن هستند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید «منصور خادم صادق» شیراز با بیان اینکه تاسیس کانون شهید «منصور خادم صادق» در بافت قدیمی شیراز توجه ویژه می طلبد، خاطرنشان کرد: به جهت سکونت خانواده های پرجمعیت و نیازمند در این منطقه قدیمی، برنامه ها نیز باید به شکل ویژه ای اجرا شود که با امکانات اولیه و مشکلات خاص نیز فعالیت ها به صورت جهادی ادامه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: به کانون های فرهنگی هنری مساجد مناطق خاص در اعطای تجهیزات توجه ویژه شود.

براساس این گزارش، حجت الاسلام «احسان قهرمانی قاسمی» نیز در این مراسم تاسیس کانون فرهنگی هنری «شهید خادم صادق» در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و بافت قدیمی شیراز را یک ظرفیت فرهنگی در راستای اجرای برنامه های ویژه دانست و خواستار توجه بیشتر به تجهیز این کانون شد.

امام جماعت مسجد تاریخی «آقالر» شیراز با تاکید بر اینکه با حداقل امکانات ولی با تمام توان در اجرای برنامه های کانون ثابت قدم هستیم، افزود: اولین خط مقدم در همه امور مساجد بوده اند و بسیاری از رویداد ها و وقایع از مساجد آغاز شده است پس باید زیرساخت های اجرای برنامه ها نیز تقویت شود تا بتوان برنامه های بهتری اجرا کرد.

خاطرنشان می شود، جلسه اعطای مجوز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با حضور «مرتضی طاهریان»، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، و جمعی از مدیران کانون های استان در بستر فضای مجازی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و اولین مجوز صادر شده در استان فارس به کانون فرهنگی هنری «شهید منصور خادم صادق» مسجد تاریخی «آقالر» شیراز اعطا شد.

پایان پیام/ 130