اولین «کلبه کتاب» گیلان در رشت افتتاح می‌شود

اولین «کلبه کتاب» گیلان در رشت افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
اولین «کلبه کتاب» گیلان همزمان با روز جهانی مسجد فردا(۳۱ مرداد) در رشت افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه رشد و گسترش کتاب و کتابخوانی سنگ‌بنای بالندگی فرهنگ است اظهارداشت: بالندگی فرهنگ زیربنای توسعه است که بدون حضور گسترده و موثر کتاب در جامعه میسر نمی‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: هر گامی که در مسیر رشد و گستره‌افزونی حضور کتاب در جامعه برداشته شود گامی به سوی توسعه پایدار است.

 

وی از راه‌اندازی نخستین«کلبه کتاب» گیلان در رشت خبر داد و گفت: در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اقدام به اجرای طرح«کلبه کتاب» در سطح استان کرده است تا با برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای کتاب و فعالیت‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان بتواند این مهم را تحقق بخشد.

 

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه این طرح در گام نخست در مساجد شهرستان رشت اجرا می‌شود اعلام کرد: نخستین کلبه کتاب گیلان همزمان با روز جهانی مسجد، فردا(جمعه، ۳۱ مرداد) در جوار مسجد طالقانی و کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) بیستون رشت افتتاح می‌شود.

 

وی یادآور شد: «کلبه کتاب» در قالب تفاهم‌نامه با انتشارات بلور و مشارکت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اجرا می‌شود.

پایان پیام/ 84