مهم ترين رويکرد در دومين سال اجراي طرح ملي فهما ارتقا کيفي فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد است

مهم ترین رویکرد در دومین سال اجرای طرح ملی فهما ارتقا کیفی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سعادتي، مهمترين رويکرد در دومين سال برگزاري طرح ملي فهما را ارتقا کيفي برنامه‌ها و عمق‌بخشي به فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد دانست.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از استان همدان: سعيد سعادتي امروز 30مردادماه در ارتباط تصويري با مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان در نشستي که به مناسبت روز جهاني مسجد با رابطين شبکه کانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان همدان در محل سالن کنفرانس مجتمع فرهنگي هنري بوعلي سينا برگزار شد، گفت: مهم ترين رويکرد در دومين سال طرح ملي فهما ارتقاء کيفي برنامه ها و عمق بخشي به فعاليت هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد است.

 

وي ادامه داد: در راستاي اين نگاه و انسجام بخشي کانونها و کيفي بخشي فعاليت ها، فعاليت هاي کانون ها در قالب 3شبستان طراحي شده که شامل شبستان فرهنگ، هنر و فناوري مي باشد که کانونهاي فرهنگي هنري در قالب اين شبستان ها و رواق ها فعاليت هاي خود را بايستي برنامه ريزي کنند.

 

معاون فرهنگي هنري ستاد هماهنگي کانونهاي(فهما) کشور با اشاره به 3شبستان و 12رواق تعريف شده، تصريح کرد: يکي از رويکردهاي ما در تربيت هنرمند مسجدي علاوه بر شناسايي و آموزش ايجاد بستر رقابتي سالم و ديده شدن است که زير ساخت هاي اين موضوع در سامانه بچه هاي مسجد فراهم شده است.

 

سعادتي خاطر نشان کرد: با توجه به رواق هاي تعريف شده و ثبت برنامه ها و فعاليت ها کانونهاي که بيشترين فعاليت ها را در رواق ها داشته باشند، مي توانند از حمايت هاي بيشتري برخوردار شوند.

 

وي تصريح کرد:جشنواره سرود با استفاده از ظرفيت آستان قدس رضوي، جشنواره طنين و تئاتر بچه هاي مسجد با همکاري حوزه هنري از جمله برنامه هاي اجرايي در سال جاري است.

 

احمد رضا احساني مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان در اين نشست ضمن تقدير و تشکر از شبکه رابطين فهماي استان گفت: کار فرهنگي و هنري نيازمند حداقل اعتبارات و حمايت ها است و بايستي حداقل 30درصد حمايت از کانونهاي فرهنگي هنري صورت گيرد تا کانونها از ديگر منابع، اعتباراتي را جهت ارتقاء فعاليت هاي خود دريافت کنند.

 

احساني با اشاره به اينکه بايستي نياز مخاطبين در برنامه ها مدنظر قرار گيرد، اعلام کرد: مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد براي جذب بيشتر نسل جوان و براي موفقيت خود بايد فعاليت هاي فرهنگي هنري خود را به سمت ذائقه نسل جوان و نيازهاي روز جامعه سوق دهند.

 

وی در پايان خواهان ارتباط بيشتر مدير ستاد استان با فرمانداري ها و ديگر مجموعه ها جهت جذب بيشتر اعتبارات جهت تجهيز و حمايت از کانونها شد.

 

حميد رضا ناهيدي فرد نيز در اين نشست ضمن عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان ابا عبدالله الحسين(ع)گفت: بيش از 590 کانون فرهنگي هنري در استان در حال فعاليت هستند که در نخستين رويداد ملي فهما 370 کانون برنامه ها و فعاليت هاي خود را ثبت کردند.

 

مدير ستاد هماهنگي کانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان همدان ضمن قدرداني از رابطين (فهما) تصريح کرد: ارتباط با کانونهاي زير مجموعه، انعکاس برنامه ها و فعاليت ها، شبکه سازي و مشارکت حداکثري در اجراي برنامه ها مي تواند به رونق بيش از پيش کانونها کمک کند.

 

شايان ذکر است، رابطين شبکه فهما استان همدان گزارشي از فعاليت هاي کانون خود و کانونهاي زير مجموعه ارائه و دغدغه ها، مشکلات، نظرات و پيشنهادات خود را از جمله حمايت مالي، عدم اختصاص فضاي مستقل و کافي جهت فعاليت در مساجد، عدم همکاري برخي از هيات امناي مساجد را بيان و خواستار حمايت و پشتيباني بيشتر ستاد استان شدند و کارشناسان استان نيز درخواست و برنامه ها خود را مطرح کردند.

 

گفتنی است، در پايان اين نشست از رابطين فهما استان با دادن لوح سپاس و هديه تشکر و تشکر بعمل آمد.