کار تشکیلاتی فعالیت های مسجد را منسجم و یکپارچه می کند

کار تشکیلاتی فعالیت های مسجد را منسجم و یکپارچه می کند

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
دولت آبادی با بیان اینکه کار تشکیلاتی فعالیت های مسجد را منسجم و یکپارچه می کند، گفت: کانونی می تواند موفق عمل کند که به کار تشکیلاتی روی آورده و بتواند در درون خود افرادی بسیاری را به مسجد جذب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» امروز (31 مرداد) در بازدید از کانون فرهنگی و هنری بقیه الله الاعظم (ع) یاسوج به نمایندگی از سایر کانون های شهرستان بویراحمد به ارزش و جایگاه مسجد اشاره کرد و گفت: آن چیزی که ما از قرآن، احادیث و سخنان بزرگان دین برداشت می کنیم این است که مسجد جایگاه ویژه از صدر اسلام تاکنون داشته است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار که به مناسبت «روز جهانی مسجد» صورت گرفت، اظهار کرد: هر تفکر و اندیشه ای در دنیای امروز به لحاظ اجتماعی باید در مجموعه ای رشد و پرورش پیدا کند تا بتواند آرمان ها را برای نسل های مختلف زنده کند و بتواند با ورود خود نقش آفرینی کند.

 

وی با بیان اینکه در مسیحیت کلیسا این نقش را ایفا می کند، یادآور شد: در دین مبین اسلام نیز مسجد کانون و نقطه بارور شدن این تفکر و اندیشه اسلامی است.

 

دولت آبادی با بیان اینکه نخستین اقدام پیامبر گرامی اسلام بعد از هجرت ساخت مسجد بود، ادامه داد: همه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی در مسجد مطرح و در مورد آنها تصمیم گیری می شد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسجد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این نقش را داشته که به فراخور زمان شاید این نقش گاهی کم رنگ می شد و می طلبد که اعضای کانون های فرهنگی و هنری، هیئت امنا، پایگاه مقاومت و دیگر مجموعه های دخیل در مسجد این نقش را بازآفرینی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری یکی از مجموعه های فعال در مساجد است که ذیل مدیریت امام جماعت فعالیت می کنند و این مکان ها به لحاظ امکانات و ظرفیت، فعالیت های متنوعی را انجام می دهند.

 

دولت آبادی ضمن تمجید از فعالیت های صورت گرفته در کانون فرهنگی و هنری بقیه الله الاعظم(ع) یاسوج، گفت: به جهت بیماری کرونا امروز تصمیم گرفتیم از یکی از کانون های قدیمی و فعال شهر یاسوج به نمایندگی از سایر کانون های فعال به مناسبت روز جهانی مسجد بازدید داشته باشیم.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار تشکیلاتی فعالیت های مسجد را منسجم و یکپارچه می کند، گفت: کانونی می تواند موفق عمل کند که به کار تشکیلاتی روی آورده و بتواند در درون خود افرادی بسیاری را به مسجد جذب کرده و نقش آفرینی مثبتی در جامعه داشته باشد.

پایان پیام/ 82