کانون های فرهنگی یک تشکیلات الگویی در دنیا هستند/ بیانیه گام دوم انقلاب مانیفست ۴۰ سال دوم

کانون های فرهنگی یک تشکیلات الگویی در دنیا هستند/ بیانیه گام دوم انقلاب مانیفست ۴۰ سال دوم

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
یک کارشناس مسائل فرهنگی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک تشکیلات الگویی است که در سراسر جهان مانند آن را نداریم.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه اظهار کرد: مساجد در اسلام جایگاه مهمی دارند و به فرموده امام خمینی مساجد سنگر است و به همین نسبت که مساجد در نقش هدایتی و سازماندهی مردم در جهت حفظ منافع جامعه مسلمین تأثیرگذار هستند، دشمنان نیز به همین نسبت به مساجد و کارکرد های آن حساسیت دارند .

این کارشناس مسائل فرهنگی افرود: دشمنان سعی می‌کنند که مساجد را از رونق بیاندازند و حتی از اینکه مساجد حمله ببرند و به جایگاه مساجد ضربه بزنند ابایی ندارند .

*کانون های فرهنگی مهمترین تشکیلاتی  است که در خدمت جوانان هست

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در جامعه بیان داشت: کانون های فرهنگی مهمترین تشکیلاتی  است که در خدمت جوانان هست و باید بگویم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک تشکیلات الگویی است که شاید در سراسر جهان مانند آن را نداریم.

شفیعی تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد از دو جهت تاثیرگذار هستند؛ اول اینکه مخاطبان این کانون‌ها جوانان هستند، جوانان مهمترین سرمایه‌های کشور هستند و دوم چارت تشکیلاتی و برنامه ها و اهدافی که کانون ها دارند.

*جوانان میدان دار اصلی انقلاب هستند

این کارشناس مسائل فرهنگی بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را که از سوی مقام معظم رهبری منتشر شد و باید بگوییم مانیفست انقلاب اسلامی در دوره دوم انقلاب است، یعنی در دوره دوم ۴۰ ساله با یک بررسی اجمالی متوجه می شویم مخاطب اصلی بیانیه گام دوم جوانان هستند.

 شفیعی تصریح کرد: از این جهت مقام معظم رهبری در فرازهای مختلف نقش جوانان را بسیار مهم دانستند و جوانان را میدان‌دار اصلی حوادث و در عرصه مدیریت تأثیرگذار اصلی می‌دانند.

وی ادامه داد: از نظر مقام معظم رهبری جوانان خصوصیاتی دارند که دیگر اقشار ندارند و این خصوصیات است که موجب می شود تا این قشر بیشترین تاثیر را داشته باشد.

این کارشناس مسائل فرهنگی بیان داشت: جوانان از نگاه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تسلیم‌ناپذیر هستند، روحیه ای دارند که در مقابل دشمن سر تسلیم فرود نمی آورند و ما این تجربه را در ۴۰ ساله اول انقلاب و همچنین در دوران پیروزی انقلاب و قبل از انقلاب شاهد بودیم.

*صیانت و پاسداری از انقلاب اسلامی از ویژگی های جوانان است

شفیعی صیانت و پاسداری از انقلاب اسلامی را یکی دیگر از ویژگی هایی دانست که جوانان از نظر مقام معظم رهبری دارا هستند و گفت: این در واقع عظمت و هیبت الهی است که الحمدلله جوانان کشور ما دارند.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری از خصوصیت ایستادگی جوانان در برابر دولت‌های متکبر و مستکبر سخن گفته اند، ادامه داد: اصل مطلب بیانیه گام دوم جوانان هستند و از اینکه از نظر ایشان ظرفیت مهم کشور همین جمعیت جوان زیر ۴۰ سال هستند.

*کانون های فرهنگی پشتازان فعال در مساجد هستند

این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم توصیه‌های فرمودند که کانون های فرهنگی هنری مساجد که به عنوان پیشتازان فعال در مساجد هستند به این ها توجه کنند.

وی افزود: توصیه مقام معظم رهبری در حوزه علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی ، عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، سبک زندگی است و جوانان ما در کانون های فرهنگی هنری مساجد وظیفه دارند این محورها را جزو برنامه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی و پژوهشی خودشان قرار دهند.

 

پایان پیام/ 66