عشق به سالار شهیدان در خیمه های معرفت نوجوانان روستایی

عشق به سالار شهیدان در خیمه های معرفت نوجوانان روستایی

تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۳۹۹
حجت الاسلام علی اصغر ولایتی گفت: برپایی خیمه های معرفت نوجوانان در محله های روستایی سنتی دیرینه در عشق و ارادات به سالار شهیدان و اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جماعت مسجد داودقلی زنجان و مسئول پایگاه ائمه جمعه وجماعات استان زنجان با سفر به برخی از روستاهای زنجان از کودکان ونوجوانانی که خیمه های کوچکی در محله خود به عشق امام حسین ع ایجاد می کنند تقدیر و از نزدیک از این خیمه های نوجوانان روستایی  بازدید کرد.

 

حجت الاسلام علی اصغر ولایتی گفت: برپایی خیمه های نوجوانان روستایی سنتی است که هنوز در اکثر روستاهای استان زنجان رونق دارد و اهالی با تقدیم  نذروات پذیرایی، این عزیزان را همراهی  خوشحال می کنند.

وی در ادامه گفت: در روستاهای زنجان کودکان ونوجوانان در هر محله خیمه کوچکی از پارچه های مشکی درست می کنند واز دوستان و اهالی محله خود با چای وخرما پذیرایی می کنند؛ سنتی که پر از معرفت ومحبت به امام حسین(ع) وحضرت رقیه(س) وحضرت علی اصغر(ع) و شهدای کربلا است.

 

به گفته امام جماعت مسجد داودقلی زنجان، این خیمه های معرفت کودکان ونوجوانان در ۱۰ روز اول محرم رونق دارد ومردم بخشی از نذروات خودشان رو به این خیمه در روستا اختصاص می دهند.

وی به صفای باطنی نوجوانان اشاره کرد و گفت: همه لوازم برپایی ومدیریت این خیمه های عزاداری توسط کودکان ونوجوانان انجام می شود و حرارت شعله عشق امام حسین(ع) و شهدای کربلا هر ساله در دل ها گرم تر می شود و نسل های تازه با ارادت بیشتر در محرم فعالیت می کنند.

ولایتی ضمن اهدای نذوراتی به این خیمه ها از مسئولان فرهنگی ومذهبی استان خواست ضمن توجه به این حرکت های معنوی در ثبت وحمایت از این موضوعات ارزشی برنامه ریزی داشته باشند؛ چرا که ادامه دار شدن این حرکت باعث ورود نوجوانان به مسائل مهم و فرهنگی در ایام مختلف سال عزیزان می شود و در خنثی کردن جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نقش بسیار مهم و پر رنگی دارد.

مسئول پایگاه ائمه جمعه وجماعات از واعظین و مبلغین دینی خواست که از این حرکت های معرفتی و دینی حمایت کنند و در رونق بخشیدن به آن از حرکت های انحرافی وتحریفات احتمالی آن محافظت کنند و به این نوجوانان علاقه مند آموزش های لازم را درسطح خودشان ارائه نمایند.

پایان پیام/ 73