شش دهه مجلس روضه در مسجد فتحیه برگزار می‌شود/ کمک‌های مومنانه جایگزین سفره احسان شده است

شش دهه مجلس روضه در مسجد فتحیه برگزار می‌شود/ کمک‌های مومنانه جایگزین سفره احسان شده است

تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام لنگرودی با اعلام برنامه‌های مسجد «فتحیه» برای ماه محرم حسینی، گفت: در طول شش دهه ماه‌های محرم و صفر این مسجد جلسات روضه را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کند. همچنین، کمک‌های مومنانه جایگزین سفره‌های احسان این مسجد می‌شود.

حجت الاسلام «سید صدرالدین لنگرودی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برنامه های مسجد فتحیه (واقع در تهران، ابتدای خیابای ری، بعد از خیابان مولوی) به مناسبت عزاداری حضرت امام حسین (ع) طبق سنوات گذشته برگزار می شود که امسال به جای شبستان در حیاط مدرسه علمیه حاج ابوالفتح برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از شش مبلغ دینی و شش مداح برای سخنرانی و مداحی در شب های محرم و صفر و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء دعوت به عمل آمده است و به آنان اعلام شده که در پی دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، مجلس عزاداری در حداقل زمان ممکن برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد فتحیه افزود: اهالی این مسجد که در ضد عفونی کردن محلات قیام و مولوی در دوره شیوع ویروس کرونا فعال بوده اند به صورت خودجوش در آماده سازی فضای این خانه خدا برای محرم به ویژه رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام دارند و هر شب ضمن بررسی سلامت شرکت کنندگان در مجلس عزای حضرت سیدالشهدا (ع) ماسک نیز در اختیار این افراد قرار می دهند.

 

وی اضافه کرد: شورای فرهنگی مسجد فتحیه به مردم اعلام کرده است که امسال به دلیل وضعیت خاص مربوط به شیوع ویروس کرونا، نذورات خود را صرف تهیه بسته های ارزاق به منظور حمایت از خانواده های مستمند کنند که بر این اساس پیش بینی می شود بیش از ۳۰۰ بسته ارزاق در ماه های محرم و صفر میان نیازمندان توزیع شود.

 

لنگرودی در ادامه با بیان اینکه مسابقه کتاب خوانی با محوریت کتاب «حماسه حسینی» اثر شهید آیت الله مرتضی مطهری در ماه محرم در مسجد فتحیه برگزار می شود، گفت: تلاش داریم با برگزاری مجلس روضه و عزاداری و چنین مسابقاتی، معرفت دینی مردم را ارتقاء دهیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق سنوات گذشته در پایان هر دهه عزاداری در ماه های محرم و صفر، نمازگزاران به دیدار خانواده شهدای مسجد فتحیه می روند و هدایای فرهنگی و مادی نیز به آنان تقدیم می کنند. البته امسال این کار به صورت محدود و صرفا با حضور در درب منازل خانواده شهدا انجام‌ می گیرد.

پایان پیام/ 397