برگزاری مجالس حسینی با شعار «سوگواری همراه با سلامت»/ هدایت نذورات مسجدی‌‌ها به سمت کمک‌های مومنانه

برگزاری مجالس حسینی با شعار «سوگواری همراه با سلامت»/ هدایت نذورات مسجدی‌‌ها به سمت کمک‌های مومنانه

تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام شادلو با بیان‌اینکه ویژه‌برنامه‌های ماه محرم در مسجد امام خمینی(ره) شهرک اکباتان با شعار «سوگواری همراه با سلامت» برگزار می‌شود، گفت: نذورات را به سمت کمک‌های مومنانه هدایت و در دو نوبت دهه اول محرم و پایانی صفر بین محرومان توزیع می‌کنیم.

حجت الاسلام «عظیم شادلو» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه های مسجد امام خمینی (ره) (واقع در شهرک اکباتان، فاز دوم، روبروی بلوک 5) ویژه ماه محرم حسینی، اظهار کرد: همانطوری که بهار طبیعت را داریم و سرسبزی زمین را در آن شاهد هستیم محرم حسینی نیز بهار دل ها و جان ها است از این رو، در روایات و احادیث بسیار بر برپایی مجالس عزای حسینی تاکید شده است، امام خمینی(ره) هم فرمودند: ما هر چه ما داریم از محرم و صفر است.

 

امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) تصریح کرد: از این رو، این خانه خدا همه ساله در ماه های محرم و صفر میزبان مجالس عزاداری است اما امسال به دلیل شیوع کرونا و همسو با ابلاغ دستورالعمل ها و به منظور حفظ سلامتی مردم، در برگزاری جلسات عزاداری، اولویت را حفظ سلامت مردم قرار داده ایم لذا «سوگواری همراه با سلامت» شعار ویژه برنامه های ما در این دو ماه است.

 

وی ادامه داد: در این راستا ملزومات «سوگواری همراه با سلامت» را از یک ماه قبل آماده کرده ایم شامل ماسک، ضدعفونی کردن مسجد در دو نوبت صبح و عصر، آماده سازی مواد ضدعفونی کننده، فاصله گذاری اجتماعی و ... برنامه ریزی ها به شیوه ای است که با عنایت سیدالشهداء(ع) سلامت مردم حفظ می شود.

 

حجت الاسلام شادلو تاکید کرد: هر چند شبهه افکنان این روزها در تلاش هستند تا برگزاری مجالس عزای امام حسین(ع) را مقابل حفظ سلامتی مردم قرار دهند اما تجربه شب های قدر نشان داد مومنان بیش از هر قشری در فکر سلامت مردم هستند و ما حتی یک مورد گزارش ابتلای مردم به کرونا در شب های قدر را نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه محوطه بیرونی مسجد امام خمینی(ره) را برای برگزاری سوگواری های حسینی در نظر گرفته ایم، گفت: از شب اول ماه محرم برنامه عزاداری را در مسجد در فضای بیرونی با حضور برادران و خواهران با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کرده ایم و نیروهایی را برای توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده آموزش داده ایم.

 

حجت الاسلام شادلو درباره تداوم کمک های مومنانه اهالی مسجد امام خمینی(ره) در ماه محرم، بیان کرد: بعد از مطالبه رهبری برای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، اهالی مسجد در چند مرحله این طرح را اجرا کردند و در این راستا یک مرحله قبل از نوروز 99 72 بسته، برای ماه مبارک رمضان 85 بسته و برای اطعام غدیر هم در دهه امامت و ولایت حدود 50 بسته حمایتی میان محرومان توزیع شد.

 

امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) اضافه کرد: برای دهه اول محرم حسینی هم نذورات مردمی را به سمت کمک های مومنانه هدایت می کنیم تا دستگیر محرومان و آسیب دیدگان باشیم، مرحله دیگر این کمک ها در دهه پایانی صفر توزیع می شود.

 

وی در پایان با ابراز امیدواری از برگزاری بی خطر و کیفی عزاداری های محرم حسینی در شرایط کرونایی کشور، خاطرنشان کرد: ان شاءالله امسال با همکاری مسجدی ها مجالس حسینی با کیفیت و استانداردهای لازم و متناسب شرایط کرونایی برگزار می شود.

پایان پیام/ 9