میزبانی ۲۰۰ مسجد ناحیه شهید باهنر از عزاداران حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

میزبانی ۲۰۰ مسجد ناحیه شهید باهنر از عزاداران حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی

تاریخ انتشار : ۳ شهريور ۱۳۹۹
حجت الاسلام بصیری با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری حسینی در مساجد ناحیه شهید باهنر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت:مساجد با بهره گیری از ظرفیت مدارس و فضای باز پیرامون مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی میزبان سوگواران سید الشهدا(ع) هستند.

حجت الاسلام «احمد بصیری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) و یارانش در بیش از 200 مسجد ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: مساجد ناحیه شهید باهنر مراسم عزاداری دهه اول محرم را با مکانیزیم رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می کنند.

 

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد   بیان کرد: مساجدی که دارای فضای باز هستند، از این فضاها برای برپایی مراسم عزاداری استفاده می کنند و برخی دیگر از مساجد هم از فضای مدارس پیرامونی برای برپایی مراسم سوگواری بهره می برند. 

 

حجت الاسلام بصیری با اشاره به اینکه نذورات مردمی امسال به سمت کمک های مومنانه هدایت یافته است، ادامه داد: نذورات به دو شکل اهدای بسته های آذوقه ای به نیازمندان و یا توزیع نذورات به صورت بسته بندی شده با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

 

وی به خدمات صورت گرفته در بحران کرونا و رزمایش مواسات اشاره کرد و گفت: 10 هزار غذای به مستمندان شهر تهران و حاشیه شهر توزیع شد وذبح گوسفند و گاو نیز انجام شد.

 

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد به خدمات اجتماعی مساجد در بحران کرونا هم اشاره کرد و گفت: تهیه و توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دوخت لباس پرستاری و توزیع بسته های بهداشتی به خانواده های نیازمند بخشی از این خدمات بوده است. همچنین کمک های همچون وام بلاعوض و پرداخت اجاره مستاجران و مغازه داران دراین ایام به همت خیرین انجام شده است.

پایان پیام/ 40