بیرق عزای حسینی در دست بچه‌های مسجد/ کانون‌هایی که در ماه محرم مجری سلامت هستند

بیرق عزای حسینی در دست بچه‌های مسجد/ کانون‌هایی که در ماه محرم مجری سلامت هستند

تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۳۹۹
کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در آیین های عزاداری امسال به صورت ویژه نقش مجریان و یاوران سلامت محرم را بر عهده دارند.

خبرگزاری شبستان_ کرمانشاه: ماه محرم ماه دلدادگی است، ماه دلدادگی خاکیان به افلاکیان؛ ماهی است که عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا در سینه هر عاشق و دلداده ای موج می زند.

محرم اما در کرمانشاه حال و هوایی دیگر دارد استانی که میزبانی از زوار حسینی را سالیانی دراز در کارنامه خود دارد؛ مرز خسروی قدیمی ترین گذرگاه غربی ایران که به عنوان نزدیکترین پایانه مرزی به کربلای معلی است همواره پذیرای زواری از نقاط دور و نزدیک کشور بوده است.

سینه ستبر ایران اسلامی مدال افتخار نوکری برای زوار امام حسین(ع)  را از قدیم‌الایام بر سینه دارد و با آغاز ماه محرم حال و هوایی دیگر بر این استان حاکم می شود.

با آغاز ماه محرم بیرق عزای سید و سالار شهیدان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برافراشته شده است و این کانون ها با رعایت پروتکل های بهداشتی به اقامه عزا می پردازند و میزبان عاشقان اهل بیت هستند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه از برگزاری آیین های عزاداری تا میزبانی از زوار امام حسین (ع) در سال های گذشته و نیز اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با ماه محرم را در کارنامه خود دارند. 

امسال اما محرم متفاوت تر از سال های گذشته است و ویروس منحوس کرونا موجب شده است تا محدودیت هایی در برگزاری این آیین ها به وجود آید و با توجه به لزوم حفظ سلامتی عزادارن حسینی کانون های فرهنگی مساجد استان کرمانشاه به منظور نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در آیین های عزاداری پیشگام هستند و به عنوان مجری سلامت پای کار آمدند.

*کانون های مساجد به صورت ویژه نقش مجریان و یاوران سلامت محرم را بر عهده دارند

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم اظهار کرد: در زندگی حضرت سیدالشهدا یک نقطه‌ی برجسته ماند قله‌ای که همه‌ی دامنه‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد، وجود دارد و آن عاشورا است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه  یکی از بزرگترین نعمت ها، نعمت بزرگداشت یاد و خاطره امام حسین(ع) است، افزود: برپایی مجالس عزای سید و سالار شهیدان ماه محرم و نیز عاشورا برای همه ما نعمت است.

وی با تاکید بر لزوم  بیان معارف حسینی و معارف علوی در ماه محرم به ویژه برای نسل جوان بیان داشت: امت اسلامی همواره باید یاد روز عاشورا را زنده نگاه دارند.

این مسئول با اشاره به شرایطی که ویروس منحوس کرونا برای برپایی عزاداری های ماه محرم به وجود آورده است، ادامه داد: با وجود همه محدودیت هایی که این ویروس به وجود آورده است اما بیرق عزای حسینی برافراشته است و شاهدیم که کانون های فرهنگی هنری مساجد، هیئت های مذهبی و تشکل های دینی نگذاشته اند که در این شرایط محافل عزاداری تحت تاثیر قرار گیرد.

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: قبل از آغاز ماه محرم برنامه های این ماه به همه کانون ها ابلاغ شد و در این راستا فضاهای در نظر گرفته برای برگزاری آیین های عزاداری آماده سازی شدند.

وی تصریح کرد: مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دیگر محصولات بهداشتی توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد در اختیار عزاداران حسینی قرار می گیرد و نیز در برخی از کانون ها تانکرهای آب و صابون مایع برای حفظ سلامت عزاداران حسینی تعبیه شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کانون های مساجد به صورت ویژه نقش مجریان و یاوران سلامت محرم را بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد مطیع اوامر رهبری هستند.

پایان پیام/ 66