میزبانی ۱۸۵ مسجد ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از عزاداران حسینی/ اقدام مسجدی‌ها به نذر سلامت

میزبانی ۱۸۵ مسجد ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از عزاداران حسینی/ اقدام مسجدی‌ها به نذر سلامت

تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام سلحشور با اعلام برگزاری مراسم عزاداری در ۱۸۵ مسجد ناحیه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، گفت: مراسم عزاداری در مساجد این ناحیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «روح الله سلحشور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در 185 مسجد ناحیه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، اظهار کرد: مراسم عزاداری دهه اول محرم در فضای باز مساجد برگزار می شود.

 

مدیر ناحیه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: امسال به دلیل شرایط بحران کرونا اطعام عزاداران و توزیع نذورات مردمی انجام نخواهد شد و به جای آن بسته های معیشتی، بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در اختیار عزاداران حسینی قرار می گیرد.

 

وی یکی از رویکردهای مورد توجه از سوی مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) که از سالیان قبل مورد توجه بوده است، دستگیری از نیازمندان و مستمندان دانست و افزود: این کمک رسانی در طول سال در چند نوبت انجام می شود، به گونه ای که در ابتدای سال 3300 سبد کالا میان نیازمندان و 40 هزار پرس غذای گرم نیز بین فقرا و افراد بی بضاعت توسط خیرین مساجد شهرری توزیع شد.

 

حجت الاسلام سلحشور با اشاره به خدمات صورت گرفته از سوی مساجد این ناحیه برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: نیروهای جهادی مساجد ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) علاوه بر خدمت رسانی به مردم، اقدام به تهیه آبمیوه برای کادر درمانی بیمارستان ها نیز کردند، به گونه ای  که در چندین مرحله از زمان شیوع ویروس کرونا ۱۵۰۰ بطری آبمیوه تهیه و برای کادر درمانی بیمارستان ها ارسال شد.

 

وی تاکید کرد: بیش از پنج هزار جفت دستکش نیز در کارگاه های مساجد تولید و به صورت رایگان در میان نیازمندان توزیع شد. همچنین، علاوه بر تولید دستکش، 16 هزار دستکش نیز خریداری و در محلات این ناحیه در میان نیازمندان پخش گردید. همچنین فعالین مسجدی به عنوان «پیک سلامت» به ارایه خدمات به خانواده ها و افراد کهنسالانی که امکان خرید مایحتاجشان را نداشتند، پرداختند.

پایان پیام/ 40