كار كانون‌هاي مساجد هدايت‌گري است

كار كانون‌های مساجد هدایت‌گری است

تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸
آيت الله سيدان خطاب به مديران كانون هاي فرهنگي هنري مساجد گفت: كار شما هدايت‌گري است و مهمتر از هدايت‌گري در دين چيزي وجود ندارد.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجدکشور، آیت الله «سیدجعفر سیدان» در مراسم افتتاحیه ششمین دوره توانمندسازی مدیران کانونهای مساجد استان قم که با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان و ۲۰۰ نفر از مدیران کانون‌های مساجد در دفتر ایشان در مشهد برگزار شد گفت: در آستانه ولادت مبارک امام رضا (علیه‌‌السلام) هستیم. ایشان دارای شخصیت الهی بودند که لازم است هرچه بیشتر با شخصیت ایشان آشنا شویم.

 

نماینده آیت الله سیستانی در مشهد مقدس با تأکید بر اینکه باید ویژگی‌های ائمه اطهار را که همه حقایق در آنها جمع است بیشتر و بهتر بشناسیم، گفت: برای تکامل انسان هیچ راهی جز شناخت هر چه بهتر و پیروی کردن از آنان وجود ندارد و این اهل بیت هستند که عالی‌ترین حقایق توحیدی را توصیف نموده و همچنین مهم‌ترین راهنمایی‌ها در مبانی اخلاقی، اجتماعی، عبادی، نفسانی و تمام آنچه که منجر به سعادت بشریت می‌شود را بیان کردند لذا بسیار اهمیت دارد که با شناخت آنان خود را به رشد برسانیم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان در ادامه تصریح کرد: در دوران زندگی امام رضا (علیه‌السلام) مأمون عباسی با انجام کارهایی همچون برگزاری مجلس مناظره امام با بزرگان سایر ادیان بسیار سعی داشت شخصیت ایشان را بکوبد، اما برخلاف تلاش‌های او همیشه امام رضا (علیه‌السلام) پیروز می‌شدند و شخصیت شان به مردم بیشتر شناسانده می شد و از آثار و وقایع مهم زندگی حضرت می توان به همین مسأله مناظرات ایشان پرداخت؛ مخصوصا که در دوران علی ابن موسی الرضا(علیه‌السلام) مأمون فلسفه یونان را با حوزه دینی مخلوط کرده و وضعیتی خطرناک در حوزه دین اسلام به وجود آورد.

 

آیت‌الله سیدان به دستور مأمون مبنی بر ترجمه افکار وکتب فلاسفه یونانی اشاره کرد و افزود: مأمون به این مترجم ها نیز پول‌های فراوان می‌داد و به این صورت به ترویج فلسفه یونان پرداخت این حقیقتی است که در تاریخ به صراحت بیان شده است. در این شرایط مناظرات مهمی در مباحث معرفتی و توحیدی برای حضرت رضا (علیه‌آلاف‌التحیه ‌والثناء) پیش می‌آمد و شخصیت ایشان بیش از قبل بزرگ می شد.

 

وی در ادامه خطاب به مدیران کانون‌ها گفت: ارزش هرکاری به ارزش نتیجه‌ی آن است و این یک حکم عقلی روشن است. هرچه نتیجه کار مهم‌تر باشد ارزش آن بیشتر است.

 

آیت‌الله سیدان ادامه داد: کار شما طبابت و مهندسی نیست بلکه هدایت‌گری است و مهمتر از هدایت‌گری چیزی در دین وجود ندارد.

 

وی با اشاره به حدیثی از حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام گفت: امام رضا می فرماید:در گنجینه عرش الهی گوهری باارزش‌تر از سوره حمد قرار داده نشد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان ادامه داد: در این سوره به این مهمی، یک مطلب آمده به عنوان فرمان خدا به بندگان، و بعد از ستایش خداوند یک درخواست آمده و آن درخواست هدایت است. پس هدایت کنید رشد بدهید و این کار شما که کار هدایت‌گری است در دین ما ارزشی به اندازه آن وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: باید سرمایه علمی همراه با سرمایه معنوی باشد وقتی دانش و تقوا کنار هم باشد نتیجه خواهد داد. سرمایه علمی و معنوی خود را افزایش دهید و منبع این سرمایه قرآن و عترت است اگر از این دو فاصله بگیریم به نتیجه نخواهیم رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: در روایات داریم، هر کس به خاطر خدا فراگیرد و عمل کند و دیگران را یاد دهد، در ملکوت با عظمت از او یاد می‌شود.

 

آیت‌الله سیدان در پایان گفت: این توفیق حضور در مشهد را مغتنم بشمارید، و از این فضا استفاده کنید و از پیشگاه حضرت رضا(علیه السلام) بیشتر بهره بگیرید.

 

 

پایان پیام/