برگزاري اختتاميه نهمين جشنواره كتابخواني رضوي در ۴۰۰ شهرستان كشور

برگزاری اختتامیه نهمین جشنواره كتابخوانی رضوی در ۴۰۰ شهرستان كشور

تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸
مديركل فرهنگي و ترويج كتابخواني نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، گفت: اختتاميه نهمين جشنواره كتابخواني رضوي همزمان با دهه ولايت و به مناسبت ميلاد حضرت رضا (عليه‌السلام) در 4۰۰ شهرستان مختلف برگزار مي‌شود.

 

 

به گزارش ستاد خبری دهه کرامت، «هادی آشتیانی» با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دو ‌فضا برای دهه کرامت فعالیت‌هایی را در حال انجام دارد، گفت: اولین مرحله برگزاری نهمین دوره جشنواره بزرگ کتابخوانی رضوی است که شامل ۹ کتاب در خصوص حضرت امام رضا(علیه‌السلام)، حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) و حضرت احمد ابن موسی(علیه‌السلام) در بخش‌های فردی، خانوادگی و ‌ویژه است که علاقمندان می توانند به دو شیوه مکتوب و ‌الکترونیک در این جشنواره شرکت کنند.

 

مدیرکل فرهنگی و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نقاشی کودکان از مضامین کتاب های معرفی شده را یکی از بخش‌های این جشنواره اعلام کرد و افزود: پویش رسانه‌ای با معرفی منابع و بیان مطالبی که در خصوص امام رضا(علیه‌السلام)، حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) و حضرت شاهچراغ فراگرفته اند در قالب فیلم های ۳ تا ۵ دقیقه ای ضبط شده توسط تلفن همراه، در رده سنی کودکان پیش بینی شده است.

 

وی اظهار کرد: ترسیم نقاشی از جذاب ترین بخش کتاب، پاسخگویی به سئوالات چهارگزینه ای به صورت مکتوب و الکترونیک از کتاب های معرفی شده جشنواره و همچنین معرفی کتاب دلخواه که مروبوط به کتب آزاد مرتبط به جشنواره با موضوع حضرت رضا(علیه‌السلام) است که در قالب فیلم ۳ تا ۵ دقیقه ای نیز در بخش نوجوان مدنظر است.

 

آشتیانی، اعلام کرد: در بخش بزرگسال هم مطالعه کتابهای معرفی شده جشنواره و پاسخ به سئوالات چهار گزینه ای به دو شیوه مکتوب و اینترنتی و ارسال فیلم های ضبط شده تلفن همراه برای شرکت در پویش فضای مجازی ما هست که هم از منابع جشنواره و هم از منابع آزاد که در جمع خانواده، دوستان و همکاران به معرفی آن می پردازند.

 

وی شیوه سوم پیش‌بینی شده در بخش بزرگسال برای شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را معرفی کتاب دلخواه در حد یک پاراگراف ۳۵۰ کلمه ای و ارسال آن به سایت اطلاع رسانی جشنواره عنوان کرد و گفت: مراحل پایانی جشنواره رادار حال برگزاری هستیم و‌همزمان با آن داوری آثار ارسالی در حال انجام است.

 

مدیرکل فرهنگی و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بیان کرد: این دوره به فراخور اینکه نهمین دوره برگزاری جشنواره است بخش ویژه ای هم با کتاب هایی دز مورد شخصیت نورانی و باعظمت حضرت ابن الرضا امام جواد(علیه‌السلام) با عنوان بخش جانبی جشنواره اضافه شد که علاقمندان برای اطلاع بیشتر می توانند به سایت Razavi.iranple.ir مراجعه کنند.

 

وی با اشاره جداسازی پاسخ نامه‌های صحیح و داوری از این تعداد شرکت کنندگان، خاطرنشان کرد: همزمان با ایام ولادت باسعادت حضرت رضا(ع) دو نوع اختتامیه داریم یکی اختتامیه ملی و شهرستانی داریم.

 

آشتیانی، ابراز کرد: به مناسبت میلاد حضرت رضا(ع)اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح ۴۰۰ شهرستانی که شرکت کننده داشتند، برگزار می شود و از شرکت کنندگان و منتخبان تجلیل به عمل می آید.

 

وی اعلام کرد: اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی هم همزمان با دهه ولایت در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 

 

پایان پیام/