برپایی نمایشگاه «شعور حسین‌یاوران»/ اجرای پرشور طرح «هر خانه، یک حسینیه»

برپایی نمایشگاه «شعور حسین‌یاوران»/ اجرای پرشور طرح «هر خانه، یک حسینیه»

تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام صدر با اعلام برپایی نمایشگاه «شعور حسین‌یاوران» در مسجد اخوان، گفت: تهدید کرونا موجب همبستگی بیشتر میان نهادهای مختلف و کارگزاران مساجد شده که در کمک‌های مومنانه مسجدی‌ها مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید رضا صدر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت امام حسین (ع) در ظهرهای دهه اول محرم در مسجد اخوان (واقع در تهران، خیابان شهید مصطفی خمینی، نرسیده به چهارراه سیروس) اظهار کرد: به دلیل واقع شدن این مسجد در بافت تجاری و در مجاورت بازار بزرگ تهران، استقبال خوبی از سوی کسبه از سوگواری حسینی در این مسجد می شود که این موضوع کار ما را برای رعایت کامل پروتکل های بهداشتی سخت کرده و حتی موجب نگرانی برخی از نمازگزاران نیز شده بود که به همت خود نمازگزاران و البته پایگاه بسیج، و با تشکیل قرارگاه سلامت و توزیع بسته های بهداشتی پیش از شروع محرم میان نمازگزاران، این نگرانی برطرف شد.

 

امام جماعت مسجد اخوان افزود: این مسجد که همیشه جزو مساجد منتخب در نگاه مرکز رسیدگی به امور مساجد و مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران است در محرم امسال نیز سعی کرده شعور را همراه شور در ویژه برنامه های خود لحاظ کند که در این راستا مجموعه فرهنگی هنری ورزشی رزم یاوران، اقدام به برپایی نمایشگاه «شعور حسین یاوران» کرده است که همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه و همچنین از ساعت ۱۹ تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه فعال است.

 

وی اضافه کرد: پخش کلیپ های مذهبی، توزیع ماسک و دستکش و همچنین توزیع پرچم های مشکی متبرک به نام امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به منظور سیاه پوش شدن منازل مردم همسو با پویش «هر خانه، یک حسینیه» از مهم ترین برنامه های این نمایشگاه است.

 

صدر ادامه داد: واحد خواهران پایگاه بسیج مسجد اخوان نیز مجلس روضه در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله و اصحاب باوفای شان در ۱۲ روز نخست ماه محرم، از ساعت ۱۷ تا ۱۸ در این خانه خدا برگزار می کند که «بررسی نقش خانواده در شکل گیری نهضت های اسلامی» موضوع سخنرانی آن است.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی مسجد اخوان به منظور توزیع ۱۴۰ بسته ارزاق میان نیازمندان در دهه اول محرم و همسو با رزمایش مواسات و همدلی، گفت: کارگرانی که از رکود اقتصادی در دوره شیوع ویروس کرونا متضرر شده اند جامعه هدف ما در این مرحله از کمک های مومنانه است.

 

امام جماعت مسجد اخوان در پایان خاطرنشان کرد: تهدید کرونا موجب همبستگی بیشتر میان نهادهای مختلف و کارگزاران مساجد کشور شده که در افزایش تلاش برای ارائه کمک های مومنانه به نیازمندان و تامین سلامت مردم در جریان برگزاری نماز جماعت و برنامه های مذهبی و فرهنگی به ویژه در ایام محرم، کاملا محسوس است.

پایان پیام/ 397