در بستر کانون‌ها ائمه جماعات از لحاظ فرهنگی قدرتمندتر از گذشته می‌شوند

در بستر کانون‌ها ائمه جماعات از لحاظ فرهنگی قدرتمندتر از گذشته می‌شوند

تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۳۹۹
قدیریان گفت: نقش امام جماعت در مساجد نقش کلیدی و مهم است و ما هم قصد کمک به امام جماعت را داریم تا بتوانیم در بستر کانون ها ائمه جماعات از لحاظ فرهنگی قدرتمند تر از گذشته شوند.

حجت الاسلام غلامعلی قدیریان مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در گفت و گو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان از برگزاری جلسه هماهنگی بین ستاد کانون‌ها و مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در روز چهارشنبه ۴ شهریور ماه ۱۳۹۹ خبر داد.

وی در این جلسه اظهار داشت: براساس سند توسعه ششم باید هر مسجدی یک کانون فرهنگی هنری داشته باشد تا برنامه ها و کلاس های فرهنگی هنری مساجد در این کانون ها که با تلاش حجت الاسلام ارزانی ریاست محترم ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به صورت رسمی درآمده اند برگزار شود.

قدیریان افزود: البته ما هیچ اجباری در این قضیه نداریم و هر امام جماعتی که خواستار راه اندازی کانون در مسجدش می باشد را حمایت می کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بیان داشت: نقش امام جماعت در مساجد نقش کلیدی و مهم است و ما هم قصد کمک به امام جماعت را داریم تا بتوانیم در بستر کانون ها ائمه جماعات از لحاظ فرهنگی قدرتمند تر از گذشته شوند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام مهران مجیدی مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن قدردانی برای برگزاری این جلسه گفت:برپایی و راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در مساجد خواسته ما و ائمه جماعات مناطق تحت اشراف ما می باشد.

وی اظهار داشت:البته برای راه اندازی کانون ها در مساجد به چند نکته باید توجه نمود از جمله آنها باید ائمه جماعات اقتاع بشوند و نسبت به وظایف کانون ها آشنا بشوند که این نیاز به برگزاری جلسات متعدد با ائمه جماعات می باشد.

مجیدی افزود:این نکته هم قابل تامل است که اکثر مساجد مناطق ۱۰ و ۱۹ حالت قومی و قبیله ای دارند که یک مقدار برای پیشبرد اهداف کانون ها باید با هیئت امنای مساجد مناطق مذکور جلسات  توجیهی متعدد برگزار کرد.

 

پایان پیام/ 704