2۴ هزار كانون مساجد به پايگاه‌هاي اوقات فراغت تبديل مي‌شوند

2۴ هزار كانون مساجد به پایگاه‌های اوقات فراغت تبدیل می‌شوند

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام ارزاني با اعلام تبديل 24 هزار كانون فرهنگي، هنري به پايگاه اوقات فراغت تابستان، گفت: طرح «پايتخت فرهنگ و هنر مساجد ايران» به همت ستاد هماهنگي كانون‌هاي مساجد اجرا مي‌شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانو‌‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر ارشاد در ارتباط با موضوع «اوقات فراغت، سلامت جسم و روح و رشد اجتماعی» اظهارداشت: قریب به  ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در ایام تابستان و از یکم تیرماه به پایگاه‌های اوقات فراغت تبدیل می‌شوند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه یکی از نیازهای معنوی بشر ارتباط با خداوند است، افزود: از این رو تلاش ما این است که برنامه‌های مختلفی را با شعار «اخلاق، نشاط و معنویت» در دل مسجد برگزار کنیم.

 

وی اضافه کرد: انسان برای برخورداری از یک جامعه ارزشمند و متعالی باید ارتباط با خداوند را در بخش اعظمی از برنامه‌های خود بگنجاند لذا ما با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در دل مساجد درصدد تقویت ارتباط کودکان و نوجوانان با مسجد در ایام فراغت هستیم.

 

ارزانی‌کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور را نهادی خانواده‌محور و بر پایه مسجد معرفی و تصریح کرد: ثبت‌نام برنامه‌های امسال کانون‌ها از اول تا دهم تیرماه و در شش محور  قرآن و عترت(ع)، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی، هنر و فعالیت‌های اجتماعی انجام می‌شود.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: طرح «پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران» به همت ستاد طراحی شده و استان برتر در این زمینه را در شب ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) معرفی می کنیم.

 

وی در توضیح فرآیند اجرای این طرح تاکید کرد: تمامی فعالیت‌هایی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام می‌شود تا پایان سال مورد سنجش قرار می‌گیرند و امتیازات آنها از طریق پورتال بچه‌های مسجد متشکل از تیم قوی اساتید و مسجدی‌ها قابل‌رصد است.

 

دبیر مساجد و مناسک یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در بخش دیگری از اظهارات خود مطرح کرد: آثار فاخر و ارزشمندی درخصوص این جشنواره به دست ما رسیده، در حال حاضر ارزیابی‌های مقدماتی در حال انجام است و نفرات برتر طبق شیوه‌نامه موجود در پایان هفته اعلام خواهد شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک نکته مهم در حوزه مسجد و مناسک این جشنواره، حضور همگانی اقشار مختلف مردم است، اما معتقدم بیشترین تمرکز را باید به حوزه کودک و نوجوان منعطف کرد تا آثار فاخری توسط این رده سنی تولید شود.

 

پایان پیام/ م