پویش نذر کتاب «کربلا مبارزه با پوچی ها» در گچساران

پویش نذر کتاب «کربلا مبارزه با پوچی ها» در گچساران

تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۳۹۹
به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان و یارانش، کانون فرهنگی حدیث، پویش نذر کتاب «کربلا مبارزه با پوچی ها» را بین هیئت های شهرستان گچساران اجرا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان و یارانش، کانون فرهنگی، هنری حدیث پویش نذر کتاب «کربلا مبارزه با پوچی ها» را بین هیئت های شهرستان گچساران اجرا می کند.

همانطور که جسم ما برای ادامه‌ حیات و سلامت، به غذای سالم نیاز دارد، روح‌ و روان ما هم برای ادامه‌ حیات و حفظ سلامت، نیاز به غذا دارد و این غذای سالم چیزی جز کتاب سالم نخواهد بود.

کتاب ها افق های دیدمان را گسترش می دهند. خواندن کتاب تاثیرات باور نکردنی روی ذهن و عملکرد انسان در زندگی فردی و اجتماعی می گذارد.

در حدیث ثقلین روایتی شریف و متواتر هست که پیامبر گرانقدر اسلام حضرت محمد (ص) می فرمایند: من در میان شما دو چیز گران بها به جا می گذارم؛ کتاب خدا و عترتم (اهل بیت) مادامی که به آن دو چنگ بزنید، هرگز گمراه نخواهید شد و هرگز نخواهید لغزید.

مسلمانان جهان در هر زمان و مکان برای رهایی از مکافات دنیا و دست یابی به سعادت دنیوی و اخروی نیاز رجوع به این دو منبع و سرچشمه معتبر اسلامی دارند.

توجه ویژه به کتاب مقدس قرآن کریم ، مطالعه و تدبر روزانه آیات الهی چراغ مطلق هدایت بشر می باشد که در روایات به خواندن  ۷۰ آیه در روز اشاره شده است.

همچنین الگو برداری از سیره اهل بیت عصمت و طهارت در خصوص مواجه شدن با شرایط های مختلف اجتماعی می تواند کمک موثری در جهت رفع موانع و مشکلات پیرامون جهان اسلام  به ویژه جامعه اسلامی در عصر ظهور آقا امام زمان (عج) داشته باشد.

برای تبیین این مهم و کمک به سرانه مطالعه کتاب های معتبر اسلامی و فهم صحیح از رویداد های مهم در تاریخ اسلام خصوصا وقایع ماه محرم و صفر، کانون فرهنگی، هنری حدیث مسجدالنبی (ص) شهر گچساران با اجرای طرح نذر کتاب، مردم و هیئتی ها  را به نذری دادن غذای روح و اندیشه دعوت می کند.

مسئول کانون فرهنگی، هنری حدیث می گوید: برای همه هیئت های مذهبی شهرستان یک نسخه از کتاب را هدیه در نظر گرفتیم که با مشارکت بهتر می توان نسخه های بیشتری را سفارش داد.

زمانی پور ادامه می دهد: شناخت امام حسین (ع) و یاران با وفایش یکی از مهمترین اهداف برگزاری مراسم های عزاداری می باشد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های برگزاری مراسم دعوت به مطالعه کتاب بهترین گزینه برای افزایش معرفت نسبت به اهل بیت (ع) می باشد.

یکی دیگر از اعضای کانون می گوید: با مطالعه کتابهای معتبر ماه محرم و وقایع کربلا می توانیم همپای عزاداری، فهم و معرفت بیشتری نسبت به اهداف جهانی حادثه کربلا داشته باشیم.

کتاب «کربلا مبارزه با پوچی ها» از استاد طاهرزاده با ۲۰ درصد تخفیف ۲۴ هزار تومان از انتشارات آماده خرید و سفارش می باشد.

  

   

پایان پیام/ 630