بزرگداشت آیت‌الله «سیدعبدالجواد علم‌ الهدی» در مسجدالزهرا(س)/ مسجدداری را مسئولیت اصلی روحانیون می‌دانست

بزرگداشت آیت‌الله «سیدعبدالجواد علم‌ الهدی» در مسجدالزهرا(س)/ مسجدداری را مسئولیت اصلی روحانیون می‌دانست

تاریخ انتشار : ۷ شهريور ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام حسینی میانجی با اعلام برگزاری ‌آئین بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سیدعبدالجواد علم‌الهدی در شب تاسوعای حسینی، گفت: ایشان مسجدداری را مسئولیت اصلی روحانیون می‌دانست و تاکید داشت طلبه باید پذیرش مسئولیت خطیر امامت جماعت را در اولویت قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حبیب الله حسینی میانجی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی در ابتدای انقلاب بارها پیشنهاد برخی از مسئولان برای پذیرش مسئولیت در دستگاه قضا را نپذیرفت، اظهار کرد: ایشان روحیه طلبه پرور داشت و بارها در جلسات درس شان نیز این موضوع را مورد تاکید قرار داد و می گفت، همیشه به تبلیغ، خطابه و فعالیت در حوزه علاقمند بوده است‌.

 

این شاگرد درس خارج فقه و اصول مرحوم آیت الله علم الهدی افزود: توصیه موکد ایشان که مرتبا در جلسات درس خطاب به طلاب مطرح می کرد، این بود که طلاب باید پیش از هر اشتغالی، باسواد باشند به طوری که همه او را ملا بنامند و در این صورت، مردم دنبال آنها خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه آیت الله علم الهدی پیش از تاسیس مدرسه علمیه امام القائم (عج) در تهران، امام‌ جماعت مسجد محمدی و خطیب و مبلغی فعال در عرصه داخلی و بین المللی بود، گفت: وقتی فعالیت های علمی ایشان در دفترشان که حکم حسینیه را نیز دارد، متمرکز شد، مقید بود که نماز جماعت را در نوبت های ظهر و شب اقامه کند و این سنت را تا پایان عمر ادامه داد.

 

حسینی اضافه کرد: مرحوم آیت الله علم الهدی، مسجدداری را مسئولیت اصلی روحانیون می دانست و تاکید داشت که طلبه باید پذیرش مسئولیت خطیر امامت جماعت را در اولویت قرار دهد. در این زمینه نیز باور داشت طلاب مسجدداری را موضوع حاشیه ای یا کم اهمیت ندانند.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم تشییع آیت الله علم الهدی با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه روحانیون در شهرهای تهران و مشهد و به خاک سپاری ایشان در حرم‌ ملکوتی حضرت امام رضا (ع) و در کنار قبر شیخ بهایی، ابراز کرد: مراسم ترحیم و بزرگداشت آن عالم ربانی، در امروز (جمعه، هفتم شهریور ماه) از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با سخنرانی حجت الاسلام علی تهرانی، امام جماعت مسجد هدایت، در مسجد الزهرا (س) به نشانی تهران، خیابان ری، خیابان شهید رضوی، محله آب منگل، برگزار می شود.

پایان پیام/ 397