قرائت قرآن کریم به یاد آخرین تلاوت امام حسین (ع) به همت فعالان کانون های مساجد برگزار می شود

قرائت قرآن کریم به یاد آخرین تلاوت امام حسین (ع) به همت فعالان کانون های مساجد برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۳۹۹
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: قرائت قرآن کریم به یاد آخرین تلاوت امام حسین (ع) همزمان با شب عاشورا در منازل به همت فعالان کانون های مساجد و عموم مردم برگزار می شود.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: قرائت قرآن کریم به یاد آخرین تلاوت امام حسین (ع) همزمان با شب عاشورا در منازل به همت فعالان کانون های مساجد و عموم مردم برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: این سنت حسنه طی سال های گذشته با هدف ترویج فرهنگ تلاوت قرآن کریم به صورت حضوری در مساجد استان اردبیل برگزار می شد و امسال نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا در منازل اجرا خواهد شد.

 

این مقام مسئول افزود: امام حسین (علیه السلام) در شب عاشورا پس از صبحت با اصحاب و یاران خود مشغول مناجات با خداوند متعال و قرائت قرآن کریم پرداختند و این سنت حسنه چراغ راهی برای جوانان کانون های مساجد شد تا همزمان با شب عاشورا این سنت حسنه را الگوی خود قرار دهند.

 

سقاء خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم ادامه دهنده راه شهدای کربلا باشیم باید منش و رفتار خود را منطبق با سیره عملی آن شهیدان بزرگوار کنیم.

 

وی اظهار داشت: تبعیت از ولایت بخشی از الگوپذیری از حادثه عظیم دشت کربلا هست که برای نوجوانان و جوانان سرمشق و الگو است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از فعالیت های فرهنگی و دینی کانون های مساجد در ماه محروم کاهش یافته اما تلاش کرده ایم این فعالیت های فرهنگی را از طریق فضای مجازی پیگیر باشیم تا آسیب در فعالیت های فرهنگی ماه محرم ایجاد نشود.

 

سقاء از عموم مردم نیز دعوت می کنیم تا با شرکت در فعالیت های فرهنگی فضای مجازی یاری گر ارگان های فرهنگی باشند.

پایان پیام/ 365