سنگ تمام کانون‌های مساجد استان کرمانشاه برای محافل سیدالشهدا (ع)

سنگ تمام کانون‌های مساجد استان کرمانشاه برای محافل سیدالشهدا (ع)

تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
کانون های فرهنگی مساجد استان کرمانشاه امسال میزبان عزاداران سیدالشهدا(ع) بودند و برای برگزاری این محافل در فضای مجازی و حقیقی سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، امسال محرم متفاوت تر از سال های گذشته برگزار شد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر استان کرمانشاه میزبان عزاداران حسینی بودند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه به عنوان مجریان سلامت در ماه محرم نقش ویژه ای در نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا داشتند.

هر چند برگزاری برخی از آیین ها با توجه به شرایط کرونایی محدود شده بود اما کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه زیر بیرق سرخ سیدالشهدا به اقامه عزا پرداختند و در این شرایط سنگ تمام گذاشتند.

از کانون های روستایی  تا کانون های مناطق محروم و کانون های سطح استان همگی علیرغم سختی ها و محدودیت هایی که وجود داشت نگذاشتند چراغ محافل امام حسین(ع) خاموش شود و نشان دادند عشق و ادارت به سیدالشهدا(ع) خاموشی ندارد .

شور و شعور حسینی در میان اعضای کانون های مساجد موج می زند و به همت این کانون ها  آیین های مختلفی در فضای حقیقی و مجازی برگزار شد.

کانون های فرهنگی در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان مبنی بر توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا و دستورالعمل های بهداشتی به صورت ویژه بر این موضوع توجه داشتند و در ای زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توزیع ماسک، توزیع مواد ضدعفونی و ... را در دستور کار داشتند.

ماه محرم و برپایی عزاداری ها تجلی هم افزایی کانون های مساجد استان کرمانشاه است و می توان از اجرای این برنامه ها در شرایط خاص الگو برداری کرد.

پایان پیام/ 66