اطعام روزانه ۱۵۰۰ نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ استمرار کمک‌های مومنانه با همکاری مسجدی‌ها

اطعام روزانه ۱۵۰۰ نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ استمرار کمک‌های مومنانه با همکاری مسجدی‌ها

تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
قریشی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری حسینی ادر مدرسه همجوار مسجد «سپهسالار حسین(ع)»، گفت: مسجد با فراخوان افراد متمکن، طی سه مرحله ۲۰۰ بسته معیشتی را بین محرومان توزیع کرده است.

«حمید قریشی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اطعام عزاداران حسینی در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان از سوی مسجد سپهسالار حسین(ع) (واقع در میدان رسالت، خیابان فرجام)، اظهار کرد: روزانه قریب 1500 اطعام میان عزاداران حسینی توزیع می شود.

 

مدیر اجرایی مسجد سپهسالار حسین(ع) بیان کرد: عزاداری های محرم از ابتدای ماه محرم مراسم عزاداری حسینی در مدرسه ای که در جوار مسجد قرار دارد با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است و  حجت الاسلام ناصر خلج در این مراسم به سخنرانی و ابوذر بیوکافی به مداحی می پردازد. خوشبختانه مراسم عزاداری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با استقبال عزاداران حسینی برگزار می شود.

 

قریشی با اشاره به فعالیت مسجد سپهسالار حسین(ع) در کمک رسانی به نیازمندان گفت: مسجد به صورت فصلی طی فراخوانی از افراد خیر و متمکن برای کمک رسانی به محرومین و نیازمندان دعوت کرد و پس از شناسایی افراد نیازمندی که در محله و مناطق حاشیه نشین هستند، کمک رسانی به آنها در دستور کار قرار گرفت. تاکنون در سه مرحله در قالب کمک های مومنانه 200 بسته غذایی به محرومان اهدا شد.

 

مدیر اجرایی مسجد سپهسالار حسین(ع) تصریح کرد: علاوه بر این، از ابتدای بحران کرونا تاکنون در چند مرحله به همت فعالان پایگاه بسیج مسجد مواد ضدعفونی کننده، ماسک و الکل میان مردم محله توزیع و ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان ها به همت فعالان مسجد انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه مسجد «سپهسالار حسین(ع)» در سال 48 در منطقه رسالت بنا شده است، خاطرنشان کرد: در سال 82  مسجد با خریداری زمین پیرامون مسجد مورد بازسازی مجدد قرار گرفت و در حال حاضر دارای بخش هایی همچون دارالقرآن، سالن ورزشی و پایگاه بسیج است و قبل از بحران کرونا به صورت هفتگی جلسات تفسیر قرآن کریم و سخنرانی، جلسات اخلاق، قرائت دعای توسل، کمیل و ندبه در مسجد برگزار می شد.

پایان پیام/ 40