برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی «امام سجاد(ع)» از ۱۲ تا ۲۵ ماه محرم/تمرکز بر ویدئوکلیپ و وبینار به تناسب شرایط کرونایی

برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی «امام سجاد(ع)» از ۱۲ تا ۲۵ ماه محرم/تمرکز بر ویدئوکلیپ و وبینار به تناسب شرایط کرونایی

تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام پهلوانی با اشاره به آغاز دهمین کنگره بین‌المللی «امام سجاد(ع)» از سه‌شنبه، ۱۱ شهریورماه، گفت: این گنکره از ۱۲ تا ۲۵ ماه محرم به صورت مجازی و با تمرکز بر تولید ویدئوکلیپ‌های محتوایی به جای مقاله درد اخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «احمد پهلوانی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری دهمین کنگره «بین المللی امام سجاد(ع)»، اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونایی کشور، برگزاری حضوری این کنگره ممکن و به صلاح نیست لذا این فرصت برای ما و علاقمندان به حضرت سیدالساجدین(ع) فراهم شد تا در فضای مجازی که پیش از این مورد غفلت قرار گرفته بود، معارف صحیفه سجادیه را نشر و گسترش دهیم.

 

دبیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ادامه داد: با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا، محور تولید محتوای کنگره از مقاله به سوی تهیه و پخش ویدئوکلیپ از اندیشمندان داخلی و خارجی سوق یافته و پیش بینی می شود تا پایان کنگره و در اختتامیه بیش از 100 ویدئوکلیپ  کوتاه با محتوای علمی تهیه و از طریق نمایندگی های جامعه المصطفی(ص)، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نیز سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی های فرهنگی در سراسر دنیا در اختیار علاقمندان اهل بیت(ع) و امام سجاد(ع) قرار بگیرد.

 

وی درباره برنامه های داخلی این کنگره تصریح کرد: از 12 تا 25 محرم وبینارهای مرتبط با کنگره به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در استان های مختلف برگزار می شود. البته دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از ولادت امام هادی(ع) طرح «در محضر صحیفه» را به مدت 40 شب در 40 کانون روستایی اجرا کرده است بدین ترتیب که یکی از مداحان متن دعا را می خواند و سپس یک سخنران و کارشناس دعای قرائت شده را شرح می دهد و بخشی از وبینارهای کنگره از این طریق به همت کانون های روستایی مساجد هرمزگان برگزار شده است.

 

حجت الاسلام پهلوانی اضافه کرد: همچنین، برنامه هایی هم در مراکز علمی، فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی استان از 12 تا 25 محرم پیش بینی شده و علاوه بر بسته برنامه داخلی کانون های مساجد، این جدول توسط نهادهای فعال در عرصه بین الملل و همکار با کنگره نیز در دیگر کشورها اجرا می شود.

 

وی اضافه کرد: چنان که تا کنون بیش از پنج پیش‌نشست بین المللی توسط جامعه المصطفی(ص) از ابتدای شهریورماه در قالب وبینار برگزار شده است.

 

حجت الاسلام پهلوانی درباره محور دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، تاکید کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و نیز شرایط حاکم بر جهان، سه موضوع کاربردی و موردنیاز بشریت را شعار این کنگره قرار دادیم یعنی «امام سجاد(ع)؛ اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت». پیش بینی می کنیم همسو با گستردگی حضور کاربران و دردسترس بودن فضای مجازی برای جمع کثیری از علاقمندان در داخل و خارج از کشور، استقبال بالایی از دهمین کنگره امام سجاد(ع) که به صورت مجازی برگزار شود.

 

دبیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) درباره برنامه های افتتاحیه و اختتامیه این کنگره ابراز کرد: افتتاحیه فرداشب (سه شنبه، 11 شهریورماه) در بندرعباس با حضور تعداد معدودی از اندیشمندان برگزار و از شبکه استانی خلیج فارس و نیز سایت کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به نشانی اینترنتی https://cisadjad.ir/ به صورت زنده پخش می شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اختتامیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تهران برگزار می شود.

پایان پیام/ 9