میزبانی کانون امام علی(ع) نکا از عزاداران حسینی

میزبانی کانون امام علی(ع) نکا از عزاداران حسینی

تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
چادرنشین گفت: اعضای کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) مسجد امام جعفر صادق(ع) نکا در طول دهه محرم با حضور در مسجد و برپایی عزاداری با رعایت دستور العمل بهداشتی، از عزاداران حسینی میزبانی کردند.

« مجتبی چادرنشین» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نکا اظهار کرد: ماه محرم، ماه عزاداری برای سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یارانش است و امر به معروف و نهی از منکر مهمترین دستور در این ماه است و تلاش برای نهادینه کردن این مهم در کنار همه برنامه های اجرایی کانون امام علی(ع) نکا با قوت در دستور کار است.

مدیر مسئول کانون امام علی(ع) مسجد امام جعفرصادق(ع) نکا افزود: با توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در زندگی فردی و اجتماعی، امسال با توجه به شیوع کرونا، تلاش برای جلوگیری از اجتماعات در کنار برپایی مناسب مراسم عزاداری امام حسین(ع) یکی از برنامه های مهم ما در دهه اول محرم بود.

 

وی اشاره به برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) و یارانش در کانون امام علی(ع) مسجد امام جعفرصادق(ع) نکا یادآور شد: مسجد امام جعفر صادق(ع) نکا مراسم عزاداری دهه اول محرم را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و با سیاه پوش کردن کوچه و معابر برای عزاداری مهیا شد و در ادامه راه برگزاری برنامه های مختلف عزاداری، توزیع بسته های معیشتی، اقامه نماز ظهر عاشورا، هر خانه یک حسینیه، برگزاری مراسم شام غریبان، تلاش کرد تا در بزرگداشت شعائر دینی تلاش کند.

وی گفت: همچنان که بارها اعلام شده است؛ ارادت ما به امام حسین(ع) تمامی ندارد و بر همین اساس ارادت به شهید کربلا، اعضای کانون امام علی(ع) مسجد امام جعفرصادق(ع) نکا گوشه‌ای از عزای امام سوم شیعیان را در دست گرفتند و با فضاسازی مناسب کوچه و خیابان و معابر، در بزرگداشت شعائر دینی تلاش کردند.

چادرنشین افزود: فضاسازی مناسب در فضای مسجد و اطراف مسجد و معابر برای عزاداران حسینی قبل از محرم انجام شد و پرچم های سیاه بر سر درب منازل و خیابان ها برافراشته شد. 

 

مسئول کانون امام علی(ع) نکا خاطر نشان کرد: اجرای طرح «هر خانه یک حسینیه» از برنامه های مهم ما در دعوت به خیر در ماه محرم به همت کانون امام علی(ع) نکا بوده است که اکنون که عزاداری های خیابانی تعطیل است؛ هر یک از ما در منزل خود عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش را در دستور کار قرار دهیم که اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نذورات مردمی امسال به سمت کمک های مومنانه هدایت شده است، ادامه داد: نذورات به دو شکل اهدای بسته های آذوقه ای به نیازمندان و یا توزیع نذورات به صورت بسته بندی شده با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد و 100 بسته گوشت قرمز و 100 بسته کمک معیشتی آذوقه خشک به همت کانون امام علی(ع) نکا در دو مرحله دهه اول محرم در بین نیازمندان توزیع شد.

 

 چادرنشین با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در فضای مجازی هم یادآور شد: در این بخش هم بیکار ننشستیم و با کمک اعضای کانون امام علی(ع) برنامه های مهم فرهنگی همچون روشنگری قیام امام حسین(ع)، با تلاش امام جماعت این کانون برای افزایش بیداری در فضای مجازی اجرایی شد.

 

وی با اعلام اینکه علم گردانی از برنامه های مهم در مازندران در روز هفتم ماه محرم است که با وجود شیوع کرونا این برنامه فرهنگی به یاد علمدار کربلا با رعایت بهداشت و پروتکل های اعلام شده اجرایی شد.

مدیر مسئول کانون امام علی(ع) نکا به خدمات صورت گرفته در بحران کرونا و رزمایش مواسات اشاره کرد و گفت: در طول دوران کرونا با ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها، تب سنجی، توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی در بین اهالی کوی مهرگان تلاش شد تا کرونا مدیریت شود.

 

وی تصریح کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا از دیگر برنامه های مهم و اصولی ما در دهه اول محرم در کانون امام علی(ع) بود که  در راستای مهمترین پیام امام حسین(ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بود؛ اجرایی شد.

چادرنشین گفت: بسیاری از جوانان مومن ما دغدغه دارند و در قالب امر به معروف و نهی از منکر می توان به این دغدغه ها پاسخ داد و از مظلوم دشت کربلا امام حسین(ع) و یارانش حمایت کرد و در همه امور و در مسائل عبادی، سیاسی و فرهنگی و همه موارد در این راستا دغدغه داشت .

پایان پیام/ 175