برپایی ایستگاه صلواتی پشت نویسی ماشین در عاشورای حسینی

برپایی ایستگاه صلواتی پشت نویسی ماشین در عاشورای حسینی

تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
باقری با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی پشت نویسی ماشین در عاشورای حسینی، گفت: در این ایستگاه با هنر خوشنویسی، عشق به اباعبدالله الحسین (ع) را با پشت نویسی ماشین ها به نام متبرک حضرت ابراز کردیم.

«سید روح الله باقری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا، کانون فرهنگی هنری «ائمه الهدی (ع)» مسجد «امام موسی ابن جعفر (ع)» روستای «کال» شهرستان لامرد در جنوب استان فارس اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در عاشورای حسینی کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «ائمه الهدی (ع)» روستای «کال» لامرد خاطرنشان کرد: در این ایستگاه با هنر خوشنویسی، عشق به اباعبدالله الحسین (ع) را با پشت نویسی ماشین ها به نام متبرک حضرت ابراز کردیم و کلماتی نظیر «سلام بر حسین (ع)»، «یا حسین (ع)» و «یا حیدر (ع)» بر شیشه های خودروهای عبوری نقش بست.

این هنرمند خوشنویس خاطرنشان کرد: زبان هنر نافذ ترین و جذاب ترین زبان برای بیان احساسات و ابراز ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) است و می توان از این طریق دل ها را متوسل به اهل بیت (ع) کرد.

شاعر آئینی لامردی همچنین افزود: با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا با ارائه هنر در زمینه های مختلف به ویژه شعر و خوشنویسی می توان بر آرامش روح و روان افراد تاثیر گذاشت و با ارتباطی که با اهل بیت (ع) و سرور و سالار شهیدان به وجود می آید، گامی در تقویت اعتقادات دینی و ترویج شعائر اسلامی نیز برداشت.

پایان پیام/ 130