رزمایش بزرگ مسجد داودقلی زنجان برگزار شد

رزمایش بزرگ مسجد داودقلی زنجان برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
حجت الاسلام ولایتی گفت: مسجد داودقلی زنجان از مساجد پیشرو و مردمی در عرصه های مهم اجتماعی وامداد رسانی استان زنجان است که با مدیریت تخصصی و مردمی اداره می شود.

امام جماعت و مدیر مسجد داودقلی زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان از ویژه برنامه رزمایش بزرگ به عشق مردم ونیازمندان خبرداد و گفت: در این رزمایش بزرگ امداد رسانی 2 هزار قلم سبدغذایی برای نیازمندان زنجانی فقط برای روز عاشورای سال ۹۹ آماده شده است.

 

حجت الاسلام علی اصغر ولایتی از شناسایی نیازمندان واقعی خبر داد و گفت: تا حد توان از همراهی و کمک قشر ضعیف جامعه دست نخواهیم کشید و با انگیزه دوچندان برای رفع نیاز محرومین جامعه در تلاش هستیم.

وی اولویت فعالیت و امداد رسانی این مجموعه را فرهنگ سازی درست وموفق در زندگی، مصرف، درآمدزایی و ازدواج عنوان کرد و افزود: بعد از مسئله فرهنگ سازی، مسئله اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار نسبت به تخصص و استعداد و توانایی افراد است که عزت عزیزان حفظ شده و فرهنگ کار و تلاش و حریت در جامعه ساری و جاری شود.

 

حجت الاسلام ولایتی به ضرب المثل قدیمی «ماهیگیری یاد دادن» اشاره کرد و گفت: شخصیت و آزادگی وهویت افراد جامعه از سرمایه ها و ملاک های ارزشی آن جامعه است و نسل بعدی با همین سلوک تربیت می شود از اینرو باید کمک کنیم در جامعه نیازمند ناتوان نداشته باشیم مگر قشرمعلول و بیمار و هر کسی باید نان استعداد، تلاش و توانایی خود را بخورد.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان تفاوت احسان وتکدی گری را تفاوت فاحشی عنوان کرد و گفت: روح احسان و ایثار در هرجامعه ای باشد نمایانگر طراوت و تازگی و زنده بودن آن جامعه است و با تکدی گری فرق دارد؛ در احادیث مکرر از طرف معصومین به ابراز بی نیازی تاکید و در مقابل به احسان و دستگیری سفارش ویژه شده است.

 

مدیرعامل خیریه شمیم زنجان در پایان تاکید کرد: فعالیت های شبانه روزی ما کاملا معرفتی و مردمی است و اصلا رنگ و بو و اهداف حزبی و جناحی ندارد وصرفا به عشق مردم و جامعه فعالیت می کنیم و از خیرین و جامعه دوستان با سلیقه های مختلف درخواست می کنیم در ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک و شغل های کوچک خانگی این مجموعه را یاری کنند.

پایان پیام/ 73