از افتتاح اولین «اکو-مسجد» قزاقستان تا ساخت مسجد «قبا» در سریلانکا

از افتتاح اولین «اکو-مسجد» قزاقستان تا ساخت مسجد «قبا» در سریلانکا

تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
افتتاح اولین «اکو-مسجد» قزاقستان در آینده نزدیک، مشارکت مساجد بیرمنگام در طرح اهدای پلاسمای خون به بیماران کرونایی و ساخت مسجد «قبا» در سریلانکا ازجمله آخرین اخبار مساجد جهان در ۱۲ شهریورماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار مساجد جهان در دوازدهمین روز از شهریورماه:

 

اولین «اکو-مسجد» قزاقستان به زودی افتتاح می شود

 

 

 

به نقل از «kazakh-tv.kz»،به گفته مسئولان امور دینی و مذهبی در قزاقستان اولین «اکو-مسجد» در این کشور به زودی افتتاح خواهد شد.

 

این مسجد که مردم نام آن را «گل خدا» (God’s Flower) گذاشته اند تفاوت های عمده ای با دیگر ساختمان های مذهبی در قزاقستان دارد.

 

تفاوت این مسجد با سایر ساختمان های مذهبی در قزاقستان هم در شکل معماری آن و هم در این است که این مسجد از تکنولوژی های سبز مدرن استفاده می کند.

 

این مسجد برای تولید انرژی از پانل های خورشیدی که در این مکان نصب شده است ،استفاده می کند.

 

این پانل ها می توانند هزینه های مصرفی آب و برق را کاهش دهند و نگهداری از این مسجد را تسهیل کنند.

 

« Yryskeldi Kazhy Yakhiya Kazhy Abdullauly»،متولی اولین اکو-مسجد در «نور سلطان» قزاقزستان در این باره گفت: ما نیازهای مسجد را در زمینه نگهداری و برق كاملا تامین می كنیم و آنچه باقی می ماند را منتقل می كنیم.

 

وی افزود: این انرژی تولید شده به خانه هایی که در اطراف مسجد وجود دارند،فروخته می شود.

 

متولی مسجد «گل خدا» همچنین گفت: ما تمایل داریم که مراکز و مساجد بیشتری از چنین تجهیزاتی استفاده کنند.

 

این مسجد برای استفاده همگانی افتتاح خواهد شد اما محدودیت ها در مورد مراسم دسته جمعی و نمازهای جمعه در دوران شیوع ویروس کرونا وجود خواهد داشت.

 

مشارکت مساجد بیرمنگام در طرح اهدای پلاسمای خون به بیماران کرونایی

 

 

 

 

به نقل از «birminghammail»،مساجد بیرمنگام از اعضای جامعه اسلامی این شهر درخواست کرده اند تا برای نجات جان بیماران کرونایی در کمپین جدید «خدمات بهداشت ملی» شرکت کنند.

 

آنها از افرادی که از بیماری کرونا نجات پیدا کرده اند خواسته اند تا پلاسمای خون خود را به بیماران کرونایی اهدا کنند زیرا پلاسمای خون آنها دارای آنتی بادی هایی است که می تواند برای درمان افرادی که درگیر این بیماری هستند به کار برده شود.

 

این کمپین در حالی آغاز شده است که «خدمات بهداشت ملی» خود را آماده به وجود آمدن موج دوم شیوع ویروس کرونا کرده است.

 

حدود 17 مسجد در بیرمنگام بیانیه مشترکی را برای کمک به این کمپین منتشر کرده و آن را از راه های مختلف از جمله رسانه های اجتماعی و ویدئوها در اختیار اعضای جامعه اسلامی قرار داده اند.

 

از جمله مساجدی که در این طرح مشارکت کرده اند می توان به مسجد «گرین لین»،«مسجد مرکزی بیرمنگام» و «مسجد الفلاح» اشاره کرد.

 

از مسلمانان در سراسر شهر بیرمنگام درخواست شده است تا در «خدمات بهداشت ملی» برای اهدای پلاسما از طریق مساجد شرکت کنند.

 

این طرح از روز 4 سپتامبر (جمعه 14 شهریور) آغاز می شود و تا روز 18 سپتامبر ادامه دارد.

 

در بیانیه مشترک مساجد آمده است: اعضای «خدمات بهداشت ملی» نیاز فوری به پلاسمای خون از اعضای جامعه بیرمنگام دارند و از مساجد و رهبران اسلامی هم انتظار دارند تا از این کمپین حمایت کنند.

 

ساخت مسجد «قبا» در سریلانکا

 

 

 

به نقل از «الانباء»، «عود الخمیس» رئیس زکات کیفان وابسته به جمعیت خیریه نجات کویت از افراد نیکوکار خواست برای پروژه ساخت مسجد «قبا» در سریلانکا کمک کنند.

 

وی افزود: بعد از بازدید از سریلانکا احساس کردم که مسلمانان این کشور نیازمند مسجد هستند و به همین دلیل به فکر ساخت مسجد در سریلانکا افتادیم و کار ساخت آن آغاز شده است.

 

عود الخمیس اظهار کرد: این مسجد همچون مرکز اسلامی بزرگی خواهد بود که به مسلمانان خدمت می کند.

 

وی افزود: برای ساخت این مسجد 37 هزار و 500 دینار هزینه برآورد شده است که این هزینه ها شامل فرش، مناره، وضوخانه و آب خوری نیز می شود.

 

این مسجد برای 800 نمازگزار ظرفیت خواهد داشت و دارای کتابخانه اسلامی، مرکز حفظ قرآن کریم و مرکزی تربیتی و تبلیغاتی نیز خواهد بود.

 

در این مسجد همچنین کارهای خیرخواهانه دیگری همچون افطار به روزه داران، توزیع گوشت های قربانی و کمک به افراد نیازمند نیز انجام خواهد گرفت.

 

جمعیت خیریه نجات در کویت، یکی از مراکز فعال در داخل و بیرون کشور کویت است که اقدام به کارهای زیربنایی و ساخت و ساز با همکاری وزارت امور خارجه در کشورهای دیگر می کند.

 

ورود صهیونیست ها به مسجد جامع «شیخ زاید»!

 

 

 

 

به نقل از «المصری الیوم»، بعد از توافق عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات، «مئیر بن شابات» مشاور و رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی با هیئتی همراه به طور رسمی به امارات سفر کردند.

 

در این سفر، در اقدامی اهانت آمیز، مئیر بن شابات و هیئت همراهش از مسجد جامع «شیخ زاید» ابوظبی بازدید کردند.

 

این هیئت اسرائیلی از سالن ها و شبستان های بیرونی مسجد بازدید کردند و یکی از راهنمایان فرهنگی مسجد جامع به معرفی این مسجد و جایگاه آن در فرهنگ اسلامی امارات پرداخت و درباره تحکیم روابط میان فرهنگ های مختلف و مردم جهان توضیحاتی بیان کرد.

 

پس از معرفی این مسجد از سوی راهنمایان ان، در پایان مسئولان مسجد جامع شیخ زاید کتاب «فضاءات من النور» را که چاپ مرکز مسجد جامع شیخ زاید است به این هیئت دادند.

 

این بازدید در حالی صورت گرفته است که مئیر بن شابات نیروهای مقاومت فلسطین را شکنجه داده است و مبدع استراتژی تخریب خانه ها بر سر ساکنان آنها در غزه در سال ۲۰۱۴ بوده است.

 

توافق عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات با بازتاب بسیاری در جهان اسلام مواجه شد و گروه های مختلف فلسطینی این اقدام را محکوم کرده و برخی از هوداران فلسطینی با برپایی تظاهرات اعتراض خود را نشان دادند.

 

مقامات اردن ۵ مسجد را به دلیل شیوع کرونا بستند

 

 

 

به نقل از «الیوم السابع»، به دنبال ثبت موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در اردوگاه مادبا، کمیته اپیدمیولوژی و استاندار مادبا در اردن، 5 مسجد در اطراف این اردوگاه را بست.

 

دکتر «عیسی البوارید» مدیر اوقاف مادبا در اردن گفت: 5 مسجد در اطراف این اردوگاه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته و ضدعفونی شدند.

 

وی افزود: به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و اینکه نمازگزاران زیادی در این مساجد رفت و آمد داشته اند، درهای این مساجد بسته و ضدعفونی شدند.

 

«سعد الشهاب» استاندار امان در اردن گفت: بعد از ظهر دوشنبه (10 شهریور ماه) 10 ساختمان مسکونی و هتل این شهر بعد از ابتلای افراد آن به ویروس کرونا، تخلیه و ضدعفونی شدند.

 

وی افزود: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی این اماکن ضدعفونی شدند.

 

وی تاکید کرد: پلیس تمامی این ساختمان های مسکونی را تحت نظر دارد تا کسی نه وارد آن شود و نه از آن خارج شود.

 

وزارت بهداشت اردن از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد.

 

گفتنی است،  ویروس کرونا نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان، مرکز استان هوبئی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در بیش از 210 کشور تبدیل به پاندمی شد.

پایان پیام/ 9