اجرای طرح «مهمان امام حسین(ع ) به میزبانی شهدا» به همت کانون فرهنگی نورالحسین(ع)

اجرای طرح «مهمان امام حسین(ع ) به میزبانی شهدا» به همت کانون فرهنگی نورالحسین(ع)

تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
قاسمی، گفت: طرح «مهمان امام حسین(ع ) به میزبانی شهدا» با حضور درب منزل شهدا به همت کانون فرهنگی نورالحسین(ع) اجرا شده است.

حجت الله قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت های کانون فرهنگی و هنری نورالحسین(ع) به سمت تولید ماسک، دستکش  و نیز سمپاشی و گندزدایی محلات و معابر رفته است و به منظور خدمت رسانی به مردم اقدامات زیادی در این راستا انجام شده است.

مدیرکانون فرهنگی و هنری نور الحسین  افزود: در این راستا کارگاهی راه اندازی شده و در صورتی که افراد پارچه و نایلون فریزر را به محل کارگاه بیاورند به صورت رایگان برای آنها تولید انجام خواهد شد، همچنین در صورت نداشتن مواد اولیه ماسک و دستکش با یک چهارم قیمت بازار در اختیار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به آماده سازی این کانون قبل از ماه محرم برای میزبانی از عزاداران حسینی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بیان داشت: اعضای کانون فرهنگی و هنری نورالحسین(ع) امسال به عنوان سفیران سلامت نقشی مهم بر نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی داشتند.

قاسمی گفت: به مناسبت ماه محرم نیز از پنجم ماه محرم نیز طرح «مهمان امام حسین(ع ) به میزبانی شهدا» با حضور درب منزل شهدا برگزار شده است و درصدد هستیم این برنامه را تا پایان ماه محرم ادامه دهیم.

وی با برشمردن ظرفیت های این کانون تصریح کرد: کانون فرهنگی و هنری نورالحسین دارای مجموعه ورزشی و آموزشی مستقل است که اینمهم ظرفیت بسیار ویژه ای را برای جذب جوانان به وجود آورده است.

مدیرکانون فرهنگی و هنری نورالحسین با تاکید بر لزوم اختصاص اعتبارات بیشتر به کانون های فرهنگی و هنر مساجد گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقشی مهم و اثرگذار در مقابله با تهاجم نرم دشمنان دارند که باید به این مهم توجه ویژه داشت.

وی خاطر نشان ساخت:  در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر عضو کانون فرهنگی و هنری نورالحسین هستند که در تابستان معمولا اعضا به ۷۰۰ نفر نیز افزایش می‌یابند.

قاسمی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی و هنری نورالحسین از سال ۷۳ و پیش از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکانون فرهنگی و هنری نورالحسین بیان داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین فلسفه قیام عاشورا هستند هرچند امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا عزاداری ها متفاوت از سالهای گذشته برگزار شد.

پایان پیام/ 66